Avatar billede TKA Novice
21. februar 2014 - 07:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksport fra kina til webshop

Hej alle eksperter

Jeg har lige oprettet en webshop, vi sælger gadgets til alle. Men hvis jeg køber nogle vare uden for EU skal jeg så også betale told og skat? Så hvis jeg køber for 100 kr skal jeg lægge 175 kr oveni, ifølge told og skat toldberegner. Kan det godt passe fordi så tjener jeg jo ikke særlig godt på det? Ville bare høre om man måske kunne trække det fra eller? Tak på forhånd!!

-Tobias_Kold
Avatar billede repox Seniormester
21. februar 2014 - 08:17 #1
Jeg lægger lige denne over i den rette kategori...
Avatar billede shako Novice
21. februar 2014 - 08:23 #2
Der er en bagatelgrænse for hvad Told og Skat gider at bruge deres administration på. Per 2013 ligger den på 22EUR (ca 165. kr) - så hvis du køber for under dette (inkl forsendelse) skal du kun betale moms.

Men generelt alt hvad du køber ude fra EU bliver både tillagt dansk moms samt told.

Idéen bag det hele er at "tolden" skal fjerne prisforskellen fra de ikke-europæiske markeder til de europæiske markeder, så det alt i alt bliver lige så billigt at handle inden for EU, som uden for.

Dog opstår der stadig siturationer hvor selv med told og moms kan det bedere svarre sig at handle i f.eks. Kina.

For mere viden, læs: http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Ehandel-over-graenser/Moms-og-told?tc=9F4D1E743F184EB49E4CD58C60D554AB

Hvad angår virksomheders muligheder for at trække told fra i skat:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648476

Held og lykke
Avatar billede TKA Novice
21. februar 2014 - 09:46 #3
Tak :D
Avatar billede TKA Novice
21. februar 2014 - 09:47 #4
Mange tak Shako. Jeg kigger lige på det :D :v
Avatar billede firmalive Nybegynder
16. juni 2014 - 10:27 #5
Indholdet er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin