Avatar billede petert Forsker
14. februar 2014 - 08:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor dan forhindre man det samme spyware

Jeg kører SuperAntiSpyware Free og dette finder meget Spyware tit.
Problemet er at efter eks. 24 timer er der 56 trusler igen (de samme)
Pup.babylontoolbar=56 trusler
tracking Objects=3
Spørgsmålet er
1. Hvordan sikre man sig således at de samme ikke kommer igen og igen.
2. Er der nogle der har erfaring med et købt program der kan forhindre dette.evt.SuperAntiSpyware betalt
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2014 - 09:46 #1
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2014 - 09:47 #2
Hol så øje med hvilke sider du besøger for at indkredse hvor de kommer fra.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2014 - 09:50 #3
Du kan også hente de her programmer.
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter marker alle punkter og tryk så  på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2014 - 19:22 #4
babylontoolbar ligger i Programmer og skal fjernes derfra.
14. februar 2014 - 19:43 #5
,,, og hvor kommer de så fra ???

Eksempler her ->
www.spywarefri.dk/artikel/software-vi-kom-til-at-installere-091211/
24. februar 2014 - 14:57 #6
<peter>: Skal du vide mere ?
Avatar billede petert Forsker
23. juni 2014 - 07:22 #7
Jeg lukker dette.
Tak for hjælpen
Petert
Avatar billede petert Forsker
23. juni 2014 - 07:23 #8
tak for hjælpen
Læg venligst et svar så jeg kan lukke dette.
MVH
Petert
Avatar billede Jensen DK Novice
23. juni 2014 - 16:29 #9
Hvem vil du ha` lægger et svar?