Avatar billede KasperT Novice
13. februar 2014 - 11:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar pc til videoredigering?

Hej, jeg søger sådan en mellemgod bærbar til alm. surfing, men vigtigst af alt, så skal den være hurtig til at konvertere videoer, bl.a i Sony Vegas og Windows Movie Maker. Jeg er bare ikke sikker på hvad jeg skal kigge efter når den skal være god til lige netop dét jeg skal bruge den til.

Nogen der har nogle gode bud/links evt. ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2014 - 15:07 #2
Hvis du skal bruge den til videoredigering skal du helst have en I7 processor og en FullHD skærm som denne http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/lenovo-ideapad-z710

Jeg ved ikke lige hvad dit budget er, men den bærbar skulle være god til det.
Avatar billede KasperT Novice
13. februar 2014 - 16:27 #3
Tak for linket :-) Hvis nu jeg skal være rigtig besværlig, så er jeg mest til acer/asus computere. Ved du om der er én af de slags der ville egne sig til det?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2014 - 19:22 #4
Der er denne med et dårligere grafikkort og ikke FullHD skærm http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/asus-f750jb-ty056h til samme pris.

Og der er denne her http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/asus-n56vb-s4142h med en sidste generation processor, som er lidt langsommere en 4 gerneration som er i de andre bærbare som jeg har linket, den har også et lidt dårligere grafikkort end den fra lenovo og den er dyrere men 15.6 tommer.
Avatar billede KasperT Novice
13. februar 2014 - 19:27 #5
Tak for hjælpen! Så kan jeg godt se at Lenovoen nok er det bedste køb. Ved du om man kan lave Windows 8 om til 7 på den Lenovo?
Avatar billede KasperT Novice
13. februar 2014 - 19:28 #6
Hov.. Kan du forklare, hvorfor det er vigtigt med en FullHD skærm egentlig? :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2014 - 19:50 #7
Det ser meget bedre ud. Prøv at google det. Har selv set FullHD på mange bærbare og det ser bare godt ud. Og når man videorediger, så er det ofte FullHD videoer.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2014 - 19:53 #8
Du kan godt få Windows 7 på windows 8 bærbare. Nogle gange er der lidt problemer med drivere. Men kan se når man går under netop den lenovo model så er der windows 7 drivere som du kan downloade fra deres hjemmeside.
Avatar billede KasperT Novice
13. februar 2014 - 20:16 #9
Tusind tak for din tid!! :-) Det var meget brugbart
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2014 - 21:26 #10
Håber det hjalp lidt.
Avatar billede KasperT Novice
13. februar 2014 - 21:42 #11
Ja helt klart. Går ind og bestiller den Lenovo nu :-)
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
14. februar 2014 - 19:02 #12
Altså i det tilfælde der, er en Mac jo det bedste. Men så kan du jo ikke bruge MovieMaker. Og de er jo også rigtig dyre. Men ellers vil jeg da sige, at Medion altid har nogle billige bærbare. Acer har også, lad mig give dig et par links.
Nu ved jeg jo ikke hvad dit budget er, men det her er rimeligt
http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE++S4613+Ultrabook%E2%84%A2+%28MD98396%29/30015702A1

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/barbar-computer/HP15N018SO/hp-pavilion-15-touchsmart-15-6-barbar-computer-solv

Alle disse pc'er er fine. Hvis du gerne vil ned i pris, skal du nok på udsalgsjagt. Ellers kommer de til at hakke ret meget, og dine uploads vil være langsommere end en advokat uddanelse. By the way, siden at du uploader video'er, har du så en eller anden kanal på youtube? Jeg ville ihvertfald gerne like den og subscribe, hvis dette var tilfældet:) Håber du kan bruge mit svar