Avatar billede helle1969 Nybegynder
12. februar 2014 - 08:24 Der er 1 kommentar

Engelsk/dansk Photoshop

Hej.
Jeg har gevaldig brug for hjælp.
Jeg havde en engelsk version af Photoshop og har nu fået en dansk.
Men før har jeg jo brugt inch og skal nu bruge centimeter/tommer og hvordan får jeg det rettet så det passer?
I den engelske version er dokumentstr. på 7,44 centimeter i bredde og højde og en opløsning på 72 pixel/inch, men hvordan jeg får jeg det rigtigt i den danske version?
På forhånd tak for et svar :-)
Avatar billede prodic Mester
12. februar 2014 - 08:38 #1
I den engelske udgave kan du under:
Edit->Preferences->Units & Increments vælge pixels/inch under både Print Resolution og Screen Resolution.
Herunder kan du også vælge centimeters/inch.
Mon ikke samme setting findes i den danske udgave, så du også her kan ændre på default.

Skulle du sidde med Creative Cloud, så kan du alternativt installere programmerne som UK/US-versioner.