Avatar billede Axelie Nybegynder
11. februar 2014 - 20:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC Build idéer?

Hej!

Jeg skal have ny PC, men jeg kan simpelthen ikke beslutte mig. Jeg har allerede lagt nogle spørgsmål ud, med om det jeg havde fundet er rigtige gear, osv.

Efter som jeg ikke kan beslutte mig, vil jeg gerne bede jer, venlige folk der ude, om at komme med et fuldt PC setup med et budget på cirka 10000kr. Om det er lidt over eller under, er ligemeget, bare det er omkring de 10k.

Jeg har allerede en HDD, og et GTX 660 OC hvis i nu fik nogle idéer om at køre SLI.

- Sebastian
Avatar billede Axelie Nybegynder
11. februar 2014 - 20:25 #1
- Kunne godt tænke mig en i7, og gerne et motherboard med mulighed for triple SLI, hvis det er muligt :)
Avatar billede Boooke Nybegynder
11. februar 2014 - 23:35 #2
Har købt ny computer, så kan da lige give mit indblik indtil videre.

i7 4770K (ny)
MSI Z87-GD65 (ny)
Corsair vengeance 4 GB (8 i morgen!), 1600 MHz
Gigabyte GeForce 570
Western Digital WD1003FZEX (ny)
XFX PRO 750W
Corsair Air 540 (ny)

Samlet pris af nye dele ca. 4400 DKK

Jeg har lige købt i7 4770 (Ikke K- eller S-versionen) og smækket det i et MSI Z87-GD65 bundkort. Men jeg købte ikke mine dele med computerspil i tankerne, nærmere musikproduktion, hvor jeg har været glad for en kraftig CPU og tilstrækkeligt med RAM.

Bundkortet virker solidt og jeg er glad for det, men sammen med min køler (Be Quiet! Dark Rock 3) kan det være et mindre irritationsmoment. Bundkortet er praktisk set velovervejet, men køleren blokerer først og fremmest for én af de fire ram-sokkler, hvis man f.eks. bruger Corsair Vengeance med kølergrill som mig. Der er stadig mulighed for dual channel opsætning, hvis man er til det, og har man lavprofilskølere/ingen kølere på sine RAM, er der ingen probs. Det andet problem er, at bundpladen til køleren maser ind mod nogle større lodninger bag på. Det er egentligt ikke et decideredet problem, og bagpladen er sikret mod kortslutninger med skum og plastik - sålænge du ikke skruer pladen for hårdt i, er det hele godt. Der var god plads til den ellers store køler i mit nye air 540 kabinet.

Jeg kunne pt godt bruge mere RAM. Minimum otte, og tror egentlig også mere end otte ville være overkill til mit (og dit) forbrug.

Bruger et gammelt GF 570, som jeg havde fra et gammelt kabinet, indtil videre ikke et problem i de få spil jeg har installeret indtil videre (Borderlands 2, ARMA 3). GPUen er dog ikke top, men de nye GPUeres priser er så desværre heller ikke i bund, så venter med at købe til jeg føler kortet halter.

Som harddisk har jeg købt en WD Black 1003FZEX 1TB. Western Digital er det eneste mærke af harddiske, der aldrig er gået i stykker "før tid" for mig, men det er nok nærmere personligt held, da der sikkert er folk, der siger det samme om Seagate. Lækker harddisk i mine øjne.

Jeg har også brugt en "gammel" PRO 750W strømforsyning fra XFX. Jeg valgte den, da den virkede rigtig effektiv for pengene (Kan ikke huske hvor dyr den var, købte den for fire eller tre år siden, men det var ikke galt). De laver vidst stadig modelen, og har været rigtig glad for denne holdbare PSU. Den ville være en tand bedre, hvis den var modulær. Dette problem blev ret hurtigt løst med mit kabinet, der har et seperat rum til PSUen sammen med SSDer og optiske drev. Eneste minusser indtil videre er, at de ellers velplacerede HDD og SSD-bays er af lidt skrøbelig plastik, og har knækket håndtagene på én af dem allerede, samt optiske drev er lodrette.

End stor omgang vælling, håber det kan bruges.
Avatar billede Axelie Nybegynder
12. februar 2014 - 13:05 #3
Det er et fint setup du har der, men jeg kunne godt tænke mig noget med en større GPU og en SSD.

Ellers fint forslag.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. februar 2014 - 10:02 #4
Hvad vil du med en større CPU? Til gaming er en 4670 rigeligt. 4770 skal du først op i hvis du laver encoding, redigering eller autocad.

Så ville jeg personligt nok hellere have 2 stk SSD s-ata 600 diske i raid 0...

Triple SLI? Totalt overkill, køb hellere et stort GFX kort

Jeg ville nok vælge noget i retning af

I5 4670K (Ville OC da det er så simpelt idag)
Gigabyte bundkort med Z87 chipsæt
2 stk Samsung Evo 840 i raid 0
Ekstra lager disk
Fractal Design Arc midi kabinet
Noctua cpu køler
Modulær guld standard PSU
8-16GB ram
Avatar billede Axelie Nybegynder
13. februar 2014 - 17:28 #5
Grunden til at jeg vil have en i7 er så jeg kan optage mine spil i høj kvalitet & framerate.

Og et større kabinet, Obsidian 900D. Plads til alt, og det har fantastisk airflow.