Avatar billede Danniql Nybegynder
11. februar 2014 - 13:17 Der er 10 kommentarer

Hvordan opdaterer man en gemt site?

Hej her på eksperten.dk.
Jeg har et lille problem jeg håber i kan hjælpe mig med:
Jeg vil gemme en sides HTML kode. F.eks. Eksperten.dk's HTML kode.
Og jeg har Google Chrome, så jeg går ind og trykker Ctrl+S.
Jeg gemmer siden som "Webside, kun HTML" og ligger den i min mappe.
Nu er den gemt som HTML kode og jeg kan åbne den.
Mit problem opstår da jeg gerne vil opdatere den, hvis der nu sker en ændring på f.eks. Eksperten.dk.
Hvordan opdatere jeg den gemte side, UDEN jeg skal ind på Eksperten.dk og gemme den igen?
Håber virkelig i kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Avatar billede repox Seniormester
11. februar 2014 - 13:25 #1
Du kan jo ikke gemme noget som du ikke har adgang til, forstået på den måde at du ikke kan gemme ændringer, hvis du ikke henter dem der hvor ændringerne er foretaget.
Avatar billede Danniql Nybegynder
11. februar 2014 - 13:32 #2
Du misforstår hvad jeg vil opnå så.
Jeg vil også hente dem der hvor ændringerne er foretaget, jeg vil bare godt kunne gøre det uden at skulle ind på siden og overskrive den gamle fil med et til gem igen. Altså jeg efterspørger en "opdaterings-knap" eller noget lignede.
Avatar billede repox Seniormester
11. februar 2014 - 13:36 #3
Så må du uddybe yderligere.
Som jeg læser det, vil du gerne overskrive nogle ændringer - bare uden at overskrive det gamle indhold. Og det kan man jo ikke.

Hvad er det du forsøger at opnå?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2014 - 14:32 #4
se efter FireShot (browserudvidelse)
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. februar 2014 - 14:34 #5
Som jeg forstår spørgsmålet, vil spørger gerne hente og gemme html-siden "automatisk", altså uden at skulle åbne en browser, gå ind på siden, trykke Ctrl + S og vælge overskriv.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2014 - 14:37 #6
Fireshot har en API og med den + javascript skulle det være muligt såvidt jeg har forstået.
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. februar 2014 - 15:13 #7
Min kommentar var til repox (bare lige for at undgå misforståelser :-)).
Avatar billede Danniql Nybegynder
11. februar 2014 - 15:26 #8
Det fedeko skriver er rigtigt
Kan du forklare det lidt nærmere claes57 ?
Avatar billede conz Juniormester
12. februar 2014 - 17:12 #9
Ellers kan du nok finde eller selv skrive en crawler i fx python, der henter siden igen, også merger den nye og den gamle, evt. genererer en diff, så du kan se hvad der er sket af ændringer.

Du kunne også sætte et git repo op, også have et script, der commiter ændringer med jævne mellemrum. Så slipper du selv for at skulle skrive en merger og genererer diff, du skal dog stadig have en crawler, men sådan én er der skulle nok nogle, der har lavet for dig.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2014 - 19:16 #10
Er det en side du selv har lavet ;-)
http://xn--hjlp-mig-k0a.dk/category/guides-tutorials/