Avatar billede webspirit Nybegynder
16. august 2001 - 15:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvad er PDF? svar hurtigt og vind mange point!

Hvad er PDF og hvad går det ud på?

Hjælp mig!!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. august 2001 - 15:41 #1
Portable Document Format
Avatar billede zeth Nybegynder
16. august 2001 - 15:41 #2
Adobe Acrobat Reader....
Avatar billede Peter Praktikant
16. august 2001 - 15:41 #3
kan åbnes med acrobat reader.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. august 2001 - 15:41 #4
Avatar billede janos Nybegynder
16. august 2001 - 15:42 #5
PDF er Acrobat Readers filformat. Dvs. deres filer ender på x.pdf

Mvh.

Janos
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. august 2001 - 15:43 #6
PDF er et format udviklet af Adobe til at distribuere dokumenter elektronisk og samtidig sikre at indholdet vises ens på alle maskiner, konfigurationer og installationer.

Formatet er mest brugt med dokumentation og manualer på nettet. Kan sammenlignes med et distribuert word dokument.

/ LJ
Avatar billede lrp Nybegynder
16. august 2001 - 15:43 #7
Avatar billede mukke Nybegynder
16. august 2001 - 15:44 #8
PDF =
Piv-Dårligt Format

Det bruges til at gemme dokumenter af nogle idioter til at gøre det besværligt at læse og tungt at arbejde med.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. august 2001 - 15:45 #9
mukke >> nej det er en genial måde at overføre trykte ting digitalt til trykkerier og via nettet.
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. august 2001 - 16:01 #10
Tak for point...
Nil.dk >> tag den *slaaask* :D
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. august 2001 - 16:02 #11
ljweb >> *dukker mig* ... du var mest udførlig, men manden skrev jo \"svar hurtigt og vind mange point\".. du svarede langsomt, men \"vandt\" alligevel de mange (60) points *GGG*
Avatar billede mukke Nybegynder
16. august 2001 - 16:08 #12
nil.dk: Efter min mening er et Word dokument og om ikke andet et HTML dokument lige så velegenet til dokument udveksling over nettet.

Jeg sad og rodede med en manual til qpopper (mail program til *nix) for et par dage siden. Manualen var i pdf-format. Kunne ikke engang kopiere komandoer fra den!! Var et værre bøvl at finde rundt i.

Det endte med jeg fandt google\'s kopi og derefter kørte det hele på skinner... (Google genererer automatisk tekst-dokumenter ud fra PDF-filer den støder på. Hvem der bare havde et program til det!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. august 2001 - 16:11 #13
mukke >> du kan ikke bruge Word til at distribuere tryksager med bare en smule grafik.
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. august 2001 - 16:33 #14
mukke >> du skal trykke på knappen der gør at du kan kopiere...
PS. Ikke alle har Word installeret... og kan indeholde grimme makrovirusser...
Avatar billede mukke Nybegynder
16. august 2001 - 16:56 #15
ljweb: jeg ledte febrilsk efter dne knap, da jeg mener at have brugt den engang før i tidernes morgen.  Hvad angår makrovira så kan pdf filer også indeholde ubehageligheder, og det er faktisk heller ikke alle der har Acrobat Reader installeret.
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. august 2001 - 17:00 #16
men acrobat reader er gratis og word koster kassen... rimeligt godt argument *g*
Avatar billede mukke Nybegynder
16. august 2001 - 17:03 #17
Acrobat reader er gratis, ligesom en tilsvarende Word reader, omend den vist har et andet navn er gratis.

programmet til at lave PDF-filer koster hvis noget mere end Word gør.

Ja - godt argument.