Avatar billede andpek2323 Nybegynder
09. februar 2014 - 12:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vis kun fra mandag til mandag

Hej. jeg har en database som hedder artikler, og der har jeg en række som er en DATE, som jeg har kaldt dato, jeg kunne godt tænke mig at kun vise de artikler som har en dato som er inden for den uge som vi er i ( fra mandag til mandag ), og til det bruger jeg nederstående select statment.....men mit problem er at den ikke går fra mandag til mandag, men den går fra mandag til søndag, altså lørdag nat kl. 24 skifter den, og jeg vil gerne at den skiftede søndag nat kl 24 i stedet for? hvad kan man gøre??

SELECT * FROM $tbl_name WHERE week(dato) = week(NOW()) ORDER BY dato DESC
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2014 - 16:56 #1
proev:

SELECT * FROM $tbl_name WHERE yearweek(dato,3) = yearweek(NOW(),3) ORDER BY dato DESC
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
09. februar 2014 - 17:11 #2
Hej Arne, mange tak for dit svar ;) det ser umildbart ud til og virke perfekto :).... jeg venter lig med og lukke tråden og give dig point, til efter kl. 24.00 i aften, så jeg er 100% sikker på at den skifter til de nye artikler der, som den skal.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2014 - 17:56 #3
helt fint

i mellemtiden smider jeg et svar