Avatar billede ztinez Nybegynder
08. februar 2014 - 09:34 Der er 5 kommentarer

ingen forbindelse til nettet via linksys router

Hej, Min computer, Macbook, mister hele tiden forbindelsen til nettet via min linksys wireless-b broadband router 2,4 GHz.
Modemmet, et motorolla, som jeg har haft lige så længe som routeren, har forbindelse, og det virker fint med kabel udenom routeren. Routeren har altid fungeret fint, men indenfor de seneste 14 dage har jeg konstant skulle tage strømmen fra den for at få forbindelse.
YouSee råder mig til at købe ny router, uden vi overhovedet har gennemgået routeren. Er det mon nødvendigt med en ny? Kan I hjælpe mig til at undersøge, hvor problemet ligger?

Med venlig hilsen
Tine Pfeiffer
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2014 - 11:03 #1
En mulighed er at nulstille routeren og sætte den op forfra. Kunne dog være rart hvis du ville oplyse routerens model navn?
Avatar billede ztinez Nybegynder
08. februar 2014 - 11:34 #2
Hej Bueeyez,
Tak for din kommentar!
Ja, jeg havde tænkt, at det måske kunne hjælpe at sætte routeren op igen. Så det vil jeg prøve, når jeg får mulighed for det, nu hvor du rådet til det.
Så fandt jeg endelig modelnummeret med meget små typer: BEFW1154, version 4.
Jeg må kunne Jeres artikel til opsætning af router, ikk?
Foresten, signalstyrken viser høj, altså når den er der ;-)

Hilsen Tine
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2014 - 13:54 #3
Jeg ville nok købe en ny, den router du har er meget bagud når det kommer til trådløs teknologi og er sikker på du vil få bedre trådløs internet ud af det end hvad din nuværende router kan tilbyde.

Hvis du kan henvise mig til din macbooks specifikationer så ville det være super da jeg så ved hvad den kan trådløst.

Dernæst hvor mange penge må en ny router koste?
Avatar billede Wildcard Nybegynder
08. februar 2014 - 14:28 #4
Ro på hatten.... prøv at skifte kanal på wifi'en i routeren ;-) normalt står den på omrking kanal 6, lige som de 123831 andre router i din bygning. Det giver udfald....
Avatar billede ztinez Nybegynder
10. februar 2014 - 16:17 #5
Tak for rådene.
Jeg slettede min trådløse forbindelse internt på min computer. Det har tilsyneladende løst problemet. Min forbindelse har ihvertfald været stabil siden igår, hvor jeg slettede den og genoprettede den. Hvis det kommer tilbage, vil jeg forsøge med de andre tiltag.
Hvor er det jeg skifter kanal?