Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2014 - 21:50 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Search Protect - windows 7 serv. pack 1

nu er det 2. gang jeg bliver overfaldet af Search Protect (ovenikøbet via et download fra Cnet som jeg anser for at være en seriøs side).
når jeg under programmer og funktioner klikker fjern kommet search protect frem og truer med at destruere min pc såfremt jeg afinstallerer den.
hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2014 - 22:32 #1
CNet = Download.com er en af de værste til at sprede uønskede 3.die parts programmer. Man skal ikke ale se efter flueben, man skal også passe på ordet "Accepter" og man skal aldrig bruge den anbefalede installation, da den dækker over accept af andre programmer.
Tag kopi af dine vigtige data, og kør Adwcleaner.
Kør scan og derefter clean og lad den genstarte computeren.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2014 - 23:11 #2
#1
jeg ER kommet af med Search Protect - TROR jeg!
ellers vil jeg gøre som du skriver.
tak for rådet og læg lige et svar så du kan få points.
en helt anden ting er, at når jeg holder musen over dit "accepter"
så kommer der et mærkeligt skilt frem?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2014 - 23:15 #3
"Adds by Passshow"
hedder skiltet og dit "accepter"er grønt med streg under.
og i mit sp.mål er navnet "programmer" og navnet "download" grønt og når jeg holder musen over så kommer det skilt frem.
adskillige af ordene ovf. er grønne med streg under.
mon det er search protect som laver det nummer her på min pc
??????????
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2014 - 23:42 #4
Tak men jeg samler ikke på point, dem hiver du bare hjem igen.
"Adds by passhow" er en virus. Jeg kender den ikke, men slog den lige op på Google. Prøv at se om denne video er noget du kan bruge.
http://www.youtube.com/watch?v=cHkfm0KASog
Men jeg ville selv først køre Adwclean.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 00:43 #5
#4
ved ikke rigtigt om jeg tør fordi sidste (var også den 1.) gang gik det vildt skidt.
men flere anbefaler adwclean så måske jeg sku`prøve igen.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 00:49 #6
Det gik vildt skidt med AdwCleaner??? Det er første gang jeg hører det. Bruger den selv med succes.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 08:24 #7
#5
jeg vil prøve igen med adwcleaner - bruger dit link.
i nat fik jeg igen igen virussen PUP.OPTIONAL. (og skiftende efternavn efter sid. punktum). den har malwarebytes fjernet - altså indtil videre.
07. februar 2014 - 08:38 #8
* SUK * Ellers brug SYSTEMGENDANNELSE til FØR dette ### problem !!!
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 08:45 #9
#8
samtlige mine masser af systemgendannelses-punkter er bare forsvundet.
#6
nu har jeg downloaded adwcleaner og kørt den 2 gange og cleanet hvad den fandt - men er åbenbart gået ud over alle mine mange system-gendannelses-punkter - de er forsvundet.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 12:07 #10
De forsvundne system gendannelses punkter skyldes ikke AdwCleaner,
men kan godt skyldes virus.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 15:48 #11
#10
jamen - det er da meget mærkeligt, at det eneste jeg havde foretaget mig siden sid. systemgendannelsespunkt (eet af mange) var at køre adwcleaner 2 gange i træk.
umiddelbart herefter var samtlige systemgend.-punkter forsvundet.
og det er træls fordi jeg har haft så så så mange problemer og hver eneste gang de har været løst har jeg oprettet system-gend.-punkt. er anden gang jeg har forsøgt med adwcleaner og den første gang lavede det osse kaos.
nu har jeg lavet flg.
denne computer
højreklik C-drevet
egenskaber
funktioner
undersøg nu - og hak i osse foretag rep. undervejs - den kørte i
  4 timer og blev færdig for 1/2 time siden.
og nu er jeg blevet kapret af en beta version af bing og jeg kan ikke finde den originale bing søgemaskine igen.
suk suk suk
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 15:49 #12
OG DET MÆRKELIGE ER, AT BÅDE DU OG KARISE_LARRY HAR ANBEFALET DEN ADWCLEANER - HVORFOR LAVER DEN SÅ RAVAGE HOS MIG?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 15:53 #13
måske har jeg fået en virus ned i.f.m. downloadningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2014 - 16:33 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2014 - 16:34 #15
Jeg vil da også stille mig i køen og sige at AdwCleaner ikke har voldt mig problemer ved brug.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 17:05 #16
#14
jeg brugte eet af de link fra #1 eller #4
har tidligere forsøgt et link til Cnet med samme resultat
så det må være min HP-pc som ikke kan samarb. med adwcleaner.
har forsøgt i alt 3 gange og balladen kom efterflg.
så nu TØR jeg altså ikke gøre flere forsøg.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 18:00 #17
Linket i #1 er godt nok, så det er ikke problemet. Det hanler heller ikke om HP, men om windows.
Du har kørt undersøgelse af drevet i 4 timer, det var lang tid, og det siger ikke noget om windows, men om drevet.
Hvis du har windows 7 DVDën, så sæt den i, og kør en reperation af windows.
Ellers er der, så vidt jeg husker, under start, en mulighed for at lave en reparations disk.
Problemet er så om det hjælper, eller om virus har lavet skade, som ikke kan repareres.
07. februar 2014 - 20:37 #18
Enig med #17 !!!
Avatar billede f-arn Guru
07. februar 2014 - 22:20 #19
Adwcleaner bruges af alle de rense fora jeg kender til, så - hvis den downlodes fra et hæderligt link - er den go' nok.

Men, der er altså en grund til, at der som regel står noget i retning af ->

Deaktiver dit sikkerhedprogram mens du kører den
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2014 - 09:42 #20
#17
"siger noget om drevet" - der burde altså ikke være noget i vejen med drevet - den sid. recovery blev kørt for 1 uge siden (den sid. af ialt 4 indenfor de sid. 4 uger)!
recoveryen er original-cd`er fra HP.
når det er en frisk installaltion hvordan kan der så være noget i vejen med drevet?
efterflg. er downloads kun foretaget fra pålidelige, anbefalede og tidl. brugte sider og med fraklik af div. tilføj.-programmer m.m.
og igen igen er de 2 x kørsler med adwcleaner det sidste jeg foretog mig inden mine syst.punkter forsvandt og umiddelbart før de 2 kørsler oprettede jeg et punkt og umiddelbart efter 2. kørsel endnu et punkt og da jeg så checkede under systemværktøjer/systemgendannelse var de alle væk - både punktet efter og samtlige punkter før.
først efterflg. de 4 timer med check og rep. af C-drevet kunne jeg igen oprette punkter.
og det er som nævnt ikke første gang jeg har forsøgt med adwcleaner. første gang gik det osse galt men det var før den sidst-nye-recovery.
p.g.a. ovst. tror jeg, at det "måske" kan være min pc og adwcleaner som ikke kan sammen.
kan ikke være HP da jeg efter hver recovery via revo-uninstaller afinstallerer samtlige HP-programmer ligepånær HP-set-upèn).
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2014 - 09:48 #21
#19
jeg har så ikke haft deaktiveret AVG og heller ikke firewall hverken i.f.m. download af adwcleaner og heller ikke i.f.m. de 2 kørsler. det plejer jeg aldrig at gøre.
kan det være det?
men uanset om det kan være det eller ikke så TØR JEG BARE IKKE GØRE FORSØGET EEN GANG TIL.
for mig er det spild af tid når jeg skal bruge så meget tid på at løse pc-problemer - MEN osse lidt sjovt - ihvertfald hvis sejren kommer hjem.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2014 - 14:04 #22
Prøv at downloade "Hard disk sentinel" du skal ikke købe den, bare prøve den. Lad den undersøge hard disken. Hvis disken er i orden, så skulle du bare kunne formatere den, og derefter køre den Recovery ind. http://www.hdsentinel.com/download.php

Når det kører igen, skulle du måske lave dig et Image af C-drevet?
Så kan du altid, med windows problemer, kommer op og køre igen indenfor ca 10-15 min. http://www.snapfiles.com/get/easustodo.html
08. februar 2014 - 15:56 #23
Evt.:

Download / Gem [AWCleaner] et sted du kan finde igen ;-) i næste linie.
Find den gemte [AWCleaner] hvor du gemte den i forrige linie.
HøjreMusseTast på den - "Kør som administrator..."
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2014 - 16:50 #24
#22
det er jeg ikke dygtig nok til - desværre.
#23
de to første linier kan jeg ikke forstå? det dèr med "i næste linie og i forrige linie"?
08. februar 2014 - 17:11 #25
Download / Gem [AWCleaner] et sted du kan finde igen ;-) i næste linie.
Og dette er så "Næste linie" ... Find den gemte [AWCleaner] hvor du gemte den i forrige linie. Linien overover dette ...
HøjreMusseTast på den - "Kør som administrator..."
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2014 - 23:04 #26
Det kræver ingen dygtighed at bruge Sentinel. Programmet finder selv harddisken/harddiskene. Så vælger man bare hvilken harddisk man vil have analyseret og trykker på scan.
http://peecee.dk/upload/view/431439
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2014 - 18:15 #27
#26
har godtnok ikke kørt adwcleaner som administrator (alt CMD...osv.) profilen men som alm. bruger (osse oprettet som  administrator.

#25 og #26
er ked af det, men jeg TØR BARE IKKE - ligenu funker pc`en.

MEN: min systemgendannelse funker ikke - hver gang jeg har oprettet et punkt så er det forsvundet igen efter genstart.
og jeg kan ikke se, at der er noget galt med indstillingerne - er sådan de altid har stået. OG problemet begyndte efter sidste forsøg med 2 x adwcleaner-kørsler - herefter var samtlige syst.-gend.-punkter forsvundet - det eneste jeg lavede efter de 2 kørsler var en genstart og forud for kørslerne havde jeg sat et punkt umiddelbart før.
så slet ingen tvivl om, at det var adwcleaner der gjorde det - ligesom de andre forsøg med det program havde alvorlige følger.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2014 - 18:16 #28
så ALTSÅ - jeg har slet ingen syst.gend.-punkter
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2014 - 23:05 #29
Det er OK. Jeg kan desværre ikke bidrage med mere, så jeg hopper af her.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2014 - 17:40 #30
Har du andre ting der ikke fungerer på din pc?
Kan du køre Windows update og andre funktioner?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2014 - 19:50 #31
efter i alt 4 x recoveryer indenfor de sidste 4 uger funkede min pc igen.
så for mig at se er det kun systemgendannelses-funktionen som ikke du`r - ligenu.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2014 - 11:35 #32
#1
DU SKAL HAVE POINTS FOR DIT KORREKTE LINK TIL ADWCLEANER.
LÆG LIGE ET SVAR - og tak for linket

(har set du ikke samler på points, men jeg skal ha`afsluttet sp.målet med det rigtige svar ... SÅ DET BLI`R DU ALTSÅ NØDT TIL "S")
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2014 - 13:11 #33
Nå ja hvis du synes, jeg er ikke modstander af point, jeg kan bare ikke se, hvad jeg kan bruge dem til:-)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2014 - 14:39 #34
NEJ - kan jeg heller ikke.
skulle faktisk være ligesom at vinde i poker.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2014 - 17:21 #35
Det direkte link (#14) kan man ikke blive lokket til at hente andre programmer end det man vil have.
Bruger man Bleeping Computers link, skal man lige have tålmodighed til boksen popper op før man gemmer.
Jeg henviser selv kun til producentens egen side som jeg mener er det "korrekte".
Men det er i orden ja39 får point :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2014 - 17:35 #36
Jeg er enig i, at et direkte link er det bedste,men når jeg bruger linket i #14 får jeg bare en rundtur, og havner hvor jeg startede, altså i dette spørgsmål:-)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2014 - 17:38 #37
Rettelse: jeg havde sgu ikke set, at chrome havde smidt en exe fil ned på nederste proces linje. Så linket er godt nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2014 - 17:41 #38
Ja der er ingen omveje der ;-)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2014 - 17:51 #39
Næh jeg giver mig selv en "kvaje-bajer" (rødvin faktisk) det har jeg  fortjent:-)