Avatar billede rew Nybegynder
05. februar 2014 - 17:01 Der er 6 kommentarer

PDF dokument med word email

Jeg vil gerne at hver gang jeg mailer et Word dokument som pdf have at Word automatisk henter og tilknytter andet pdf dokument til mailen.

Er der nogen der ved hvordan det evt. kan løses ?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. februar 2014 - 17:06 #1
Du tænker vel at det skal ske automatisk - så er en makro måske en mulighed.
Avatar billede riisgaard Nybegynder
05. februar 2014 - 17:13 #2
Som rew skriver kan du Makro.
Dit keyboard/tast, kan du makro/bind til en action.  Ellers kan jeg ikke se hvad du mener :/
Avatar billede rew Nybegynder
05. februar 2014 - 17:20 #3
Jeg har prøvet at binde et pdf dokument til Word dokumentet via et objekt, men det virker ikke hvis jeg sender Word dokumentet som en pdf fil, man kan se objektet men ikke åbne det.

Hvordan laver man en makro i et Word dokument som skal hente en pdf fil og vedhæfte den mailen som Word dokumentet sendes med
Avatar billede supertekst Ekspert
05. februar 2014 - 17:34 #4
I princippet kan forløbet automatiseres på flere måder afhængig af hvornår automatikken ønskes igangsat.

En skabelon kunne indrettes til at:
- gemme dokumentet som PDF
- opbygge en ny mail i Outlook
- vedhæfte en navngivet PDF
- opbygge tekst - evt. manuelt inden afsendelse
Avatar billede rew Nybegynder
05. februar 2014 - 18:25 #5
Sikkert nok, men det jeg ønsker er at når Word dokument sendes via mail så skal der et eller andet sted i Word være noget som fortæller at et andet pdf dokument skal medtages i mailen.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. februar 2014 - 11:20 #6
Hvilke metode anvender du til fremsendelse af dokumentet - den "indbyggede" i Word "Send" / "E-mail med vedhæftet PDF"?

Umiddelbart ser det ikke ud til at denne metoden kan udvides med en ekstra vedhæftet fil.