Avatar billede tralala Nybegynder
04. februar 2014 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nogen som har erfaring med Ricoh printerer?

Vi overvejer at anskaffe os en Ricoh MP C3003, men mærket har jeg personligt aldrig hørt om før. Er der nogen herinde (som ikke arbejde for Ricoh heh) som har kendskab til mærket?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2014 - 10:57 #1
Vi bruger dem her på arbejdet, hvor de i øjeblikket erstatter HP og Xerox printere/kopimaskiner etc. De virker fint fint.
Dog er jeg ikke direkte ansvarlig for supporten af disse enheder, så ved ikke hvad du vil vide om mærket.

Jeg kan da sige, at jeg som bruger er tilfreds.
Jeg trykker print og der kommer rent faktisk noget ud af printeren. Det må tilskrives en succes. :o)
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2014 - 12:53 #2
Vi gik fra Canon til Ricoh i sin tid (dengang Gestetner, mener det var mpc3500/4500, er vel snart 4-5 års tid siden) og de fungerede ret godt. Få nedbrud, hurtig levering af toner, service inden for det lovede, klikpriser der på daværende tidspunkt slog HP/Canon/Xerox til vores behov.

I vores levering fik vi også konsulenter til første opsætning samt oplæring af superbrugere (vi lavede mange brochurer og booklets, hvilket vi i IT ikke var store fans af at skulle bistå med hver gang).

Arbejder der ikke mere, men har sendt en forespørgsel til en tidl. kollega om der stadig er liv i dem og om de fortsat kørte fint efterfølgende (jeg nåede at se dem i live i ca. 1-1½ år hvor performance var ganske fin).
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2014 - 12:57 #3
Fik hurtigt svar: 3x MPC4500, 1x MPC5000, stadig i live, performer stadig fint.
Avatar billede tralala Nybegynder
04. februar 2014 - 13:14 #4
Mange takker til jer begge - i må gerne smid et svar ^^
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2014 - 13:16 #5
Svar!
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2014 - 14:14 #6
Ingen point til mig tak :)
Avatar billede tralala Nybegynder
04. februar 2014 - 14:24 #7
Ok og takker igen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2014 - 14:25 #8
Jamen jeg takker for point.