Avatar billede Odinscross Nybegynder
03. februar 2014 - 07:38 Der er 8 kommentarer

Fejl på Volume af en 3 Tb Harddisk...

Nu har jeg snart prøvet alt tror jeg nok.Købte mig en skøn WD Red - 3TB Harddisk til min Netgear nas og fik sat den i men volume viste kun 736 Gb ?.Prøvede så at sætte den i min com og chekke partitions på den og her viste den også kun 736 gb.Hvordan laver jeg det om til 3TB ?.Er ikke den store haj med Hardware så gerne noget man forstår :-)
Mvh Odinscross
Avatar billede eurositi Ekspert
03. februar 2014 - 08:36 #1
Denne tråd lader til at have fundet svaret:
http://www.overclock.net/t/1002337/3tb-drive-shows-as-746gb/10

Så hent og installér denne seneste version af Intel Rapid Storage Technology:
http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=218615&NewLang=en

Det lader til at løse problemet, da din gamle Intel driver sandsynligvis ikke kan genkende drevstørrelser over 2 Terabytes.
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. februar 2014 - 13:20 #2
Hvilken Netgear NAS er det præcist at du har?
Avatar billede Odinscross Nybegynder
03. februar 2014 - 22:25 #3
har ikke løst det....sker ingenting desværre
Avatar billede Odinscross Nybegynder
03. februar 2014 - 22:32 #4
Det er Readynas duo v2 http://www.readynas.com/?p=6167...
Avatar billede Odinscross Nybegynder
04. februar 2014 - 08:53 #5
Har fundet ud af det.Har 2 mærker på min server hvor det ene siger RND2110-100ISS og det andet siger NETGEAR READYNAS DUO V2.Det V2 er en fejl har jeg så fundet ud af og derfor kan jeg nu sende harddisk tilbage for serveren kan kun køre 2 stk af 1Tb.SÅDAN NOGET PIS!.......Nogen der har en server til salg ?
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. februar 2014 - 10:37 #6
Så din NAS er ikke en V2 men er første generation af produktet?
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. februar 2014 - 10:45 #7
Da hvis det er tilfældet så ja så understøtter den ikke dit 3TB HDD.

Du skriver
"Nogen der har en server til salg ?"

En server kan være mange ting, det kommer helt an på hvad du skal bruge den til.

Jeg har f.eks en HP Gen8 2U server til 15.000 kr uden harddiske.

En HP Gen6 Tower server til 6.000 kr uden harddiske.

Og en Raspberry Pi type B til under 500 kr.

Som alle er serverer.
Avatar billede Odinscross Nybegynder
04. februar 2014 - 16:23 #8
Yep en sølle readynas duo som kan lagre hele 2 Tb ØV ØV for ellers er det en glimrende processer og 1 gb ram så ok.Men styresystem og harddiske er en fiasko fra dem af...Mærkeligt man ikke kigger på det når de laver upgrades.Idag er 2 Tb jo efterhånden ingenting og da slet ikke på en server.Men tak for hjælp og det er ikke lige de servere jeg kigger efter men tak....