Avatar billede vivalby Novice
30. januar 2014 - 17:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

iPhone 4s melder "ingen tjeneste".

Hej
Min datter har fået en brugt iPhone 4s. Telefonen har hidtil fungeret upåklageligt, men da hun overtager den og skifter sim kort melder den konstant "ingen tjeneste".
Hun har derfor kontaktet sin udbyder (Telmore) og fået tilsendt nyt simkort, som stadig ikke virker.
Hun har kontaktet det firma der har solgt mobilen, og har forsøgt at få gode råd dér, og for at høre om telefonen er låst. Det er den ikke.
INTET VIRKER. Hun er vældig frustreret og ønsker nu blot gode råd til hvor hun kan henvende sig for at få hjælp. Det er svært at forestille sig, at der skulle være noget funktionelt i vejen med telefonen, da den jo hidtil har virket. Jeg tænker at der er et eller "flueben" der mangler.
Nogle gode råd?
Venlig hilsen Vibeke
Avatar billede Blueeyez Mester
30. januar 2014 - 19:50 #1
Et par tricks.

Sluk iphone, tag simkort ud og pust ind der hvor sim kort skal sidde. (Man kan os bruge en støvsuger)
Tænd den uden at sætte simkort i den, sluk den og sæt simkort i den og tænd den.

Det kan os være netværksindstillinger i den skal nulstilles under indstillingef og generelt. Det vil slette wifi koder mm.

En komplet nulstilling kan os være en løsning.

En af følgende burde gøre en forskel, men hvad med andre simkort evt fra anden udbyder? Og sidder simkortet korrekt? (Lyder sjovt, men nogen kan sætte et simkort forkert i)
Avatar billede vivalby Novice
31. januar 2014 - 19:26 #2
Tak for din tilbagemelding.
Jeg har prøvet det hele, og den virker stadig ikke.
Sælger mener at telefonen reagerer som en tyverianmeldt telefon,(meget mærkeligt).
Det er nu undersøgt, og den er ikke tyverianmeldt.

I princippet virker telefonen fint, altså man kan bruge den som computer men ikke som telefon. Den læser simkortet og går på nettet, men der er ingen tjeneste til at underbygge telefonsamtaler og sms m.m.
Ærgerligt. Noget tyder på at den er i udu og skal repereres. Garantiperioden på to år er lige udløbet.
Avatar billede Blueeyez Mester
31. januar 2014 - 19:57 #3
Er nødt til at vide specifikt hvad i har gjort, da det ellers er svært at vurdere hvad der kan løse problemet.
Avatar billede vivalby Novice
07. februar 2014 - 00:10 #4
Hej igen
Tak for din tålmodighed. Nu er problemet løst - Et noget mærkværdigt tilfælde har gjort at telefonen faktisk var meldt stjålet. En af firmaets telefoner var stjålet og det forkerte imei nummer var desværre sendt til politirapporten. Alt er på plads nu. Jeg takker endnu engang for din hjælp.
Venlig hilsen Vibeke
Avatar billede MVK0910 Nybegynder
28. april 2014 - 08:19 #5
Hej

Godt at høre at problemet blev løst - selvom det godt nok er lidt et sært tilfælde :)

Til andre i samme (eller en lignende)situation, der står med en iPhone, der driller, har jeg lavet et gratis værktøj til fejlfinding af iPhone, der kan være meget brugbart hvis man hurtigt vil vide, hvad problemet på ens iPhone er.

Værktøjet kan findes her: http://workon.dk/ps3-iphone-gratis-fejlfinding/

Håber det kan bruges til noget :)