Avatar billede Rauff Juniormester
29. januar 2014 - 12:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Chrome smider en fil at autostart hvem gang programmet åbnes

Hej

Jeg er lige gået over til Chrome, og har opdaget at Chrome smider følgende fil i autostart (den du finder via msconfig) "C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --type=service

Hvordan slår jeg det fra ??

Filen bevirker at min PC'er med mellemrum bliver "vækket" fra dvale/slumre mode. PC'eren starter simpelthen op uden at lave noget synligt.

Håber nogen kan hjælpe.

Vh knudmo31
29. januar 2014 - 13:43 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern en del flere elementer end med [MSConfig] ...
Avatar billede Rauff Juniormester
29. januar 2014 - 15:58 #2
Hej karise_larry

Du har HELT ret m.h.t. styresystem - jeg bruger Vista.

Men CCleaner klarer ikke problemet. Den fandt en del "problemer", men det hjalp ikke noget.

Er der andre der har løsningsforslag, det må være noget opsætning i Chrome ?
Avatar billede milter Ekspert
29. januar 2014 - 16:49 #3
Måske ved at disable "Wake on LAN"?

http://support.microsoft.com/kb/941145
Avatar billede Rauff Juniormester
29. januar 2014 - 17:53 #4
milter: det kunne jeg ikke få til at funger, men det er jo Google Chrome dr for min PC'er til at "starte op". Hvis jeg sletter "C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --type=service i autostart og ikke bruger Chrome så er der intet problem ?
30. januar 2014 - 06:22 #5
Hmmm.. aldrig hørt/læst om ?

---

Gå i Start - Skriv i søgefeltet >  Services  > vælg det program som hedder >  Services.msc  > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

Find Tjenesten (Hvis den er der)

* Google Update Service (gupdate1c9de4679d6bf6e)
* Google Software Updater (gusvc)
* (Den 'Service' som driller)

stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Genstart normalt...
Avatar billede Rauff Juniormester
30. januar 2014 - 18:55 #6
i søgefeltet kommer der kun services.exe frem når jeg søger på "services", og når jeg klikker på filen sker der ikke noget. Hvis jeg søger på hele PC'eren kan jeg ikke finde "Services.msc".

Men hvis det er det samme som Systemkonfiguration => Tjenester (msconfig) findes der kun Google update tjeneste (gupdate) og (gupdatem)fra Google.
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2014 - 20:28 #7
Mht. services.msc så kig på linkene herunder. Services.msc er ikke det samme som den Systemkonfiguration, du finder i msconfig. :

http://computerstepbystep.com/windows_vista_services_(local).html

Dit problem må skyldes en eller anden Chrome tjeneste, som ønsker at starte med visse mellemrum. Har du kigget i Vistas "Scheduled Tasks" for at se, om der måske ligger noget her?

http://support.microsoft.com/kb/939039
Avatar billede Rauff Juniormester
07. februar 2014 - 14:37 #8
Ved at prøve mig frem fandt jeg ud af, at det var "Google Cloudprinter" der var synderen.
Når man vælger at aktiver "Google Cloudprinter", opretter Google Chrome aut. en start fil i Auto start (i msconfig)som åbenbar ligger og aktiver PC'eren med et fast interval.

Nu er "Google Cloudprinter" slået fra og alt kører igen perfekt :-)