Avatar billede ps76 Forsker
26. januar 2014 - 12:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Google plus

Hver gang jeg tænder min pc, kommer vindue fra google plus op og beder mig logge ind til automatisk fotobackup...det ønsker jeg ikke. Jeg har mig bekendt INGEN konto som jeg har tilmeldt google+ mere - har haft tidligere. Jeg kan se det bl.a ved at hvis jeg indtaster de mailkonti, jeg har på computeren, så beder den mig for hver af dem melde den til google+ - hvilken vel logisk betyder, at pgl. konto pt. IKKE er tilmeldt.
Men hvordan undgår jeg så at få den opfording frem ved hver eneste opstart?
Kan tilføje at jeg da gerne vil beholde min gmail adresse, picasa, Youtube og google drev - men det skulle vel også være muligt, uden at være tilmeldt Google+??
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2014 - 13:33 #1
Hmm
Prøv at køre en tur med AdwCleaner
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede ps76 Forsker
26. januar 2014 - 13:39 #2
# AdwCleaner v3.017 - Report created 26/01/2014 at 13:36:47
# Updated 12/01/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1  (64 bits)
# Username : Prebsi - PLUTO
# Running from : C:\Users\Prebsi\Downloads\adwcleaner (2).exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

Service Deleted : SafetyNutManager

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\SafetyNut
Folder Deleted : C:\ProgramData\wincert
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Movies Toolbar
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\SuperLyrics-1
Folder Deleted : C:\Users\Prebsi\AppData\Local\FilesFrog Update Checker
Folder Deleted : C:\Users\Prebsi\AppData\Local\somotomoviestoolbar1
Folder Deleted : C:\Users\Prebsi\AppData\Local\webplayer
Folder Deleted : C:\Users\Prebsi\AppData\LocalLow\somotomoviestoolbar1
Folder Deleted : C:\Users\Prebsi\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\FilesFrog Update Checker
Folder Deleted : C:\Users\Prebsi\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\icpgjfneehieebagbmdbhnlpiopdcmna
File Deleted : C:\Users\Prebsi\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.wajam.com_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\Prebsi\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.wajam.com_0.localstorage-journal

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\aaaaimdcedbpbcjjbbnfcbbjcngmomic
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bitguard.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bprotect.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserdefender.exe
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserprotect.exe
Value Deleted : HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\AppCertDlls [x64]
Value Deleted : HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\AppCertDlls [x86]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{D616A4A2-7B38-4DBC-9093-6FE7A4A21B17}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{007EFBDF-8A5D-4930-97CC-A4B437CBA777}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6E993643-8FBC-44FE-BC85-D318495C4D96}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{A43DE495-3D00-47D4-9D2C-303115707939}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{A7A6995D-6EE1-4FD1-A258-49395D5BF99C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{3444C3C5-6C56-4A16-A453-832B05BF6EA4}
Key Deleted : HKCU\Software\APN DTX
Key Deleted : HKCU\Software\BI
Key Deleted : HKCU\Software\InstallCore
Key Deleted : HKCU\Software\SafetyNut
Key Deleted : HKCU\Software\Softonic
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2014 - 13:42 #3
Der ligger noget Google Crome user data i loggen, men har det løst dit problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2014 - 13:43 #4
Avatar billede ps76 Forsker
26. januar 2014 - 13:49 #5
Nej, det har ikke løst problemet. Samme vindue kom på ved genstarten.
Og linket i dit andet indlæg giver ikke mulighed for at slette, kun oprette...hvilket som sagt jo betyder, at jeg IKKE er oprettet nu?!
Avatar billede Jensen DK Novice
26. januar 2014 - 13:58 #6
Kan du ikke fjerne det i tilføj eller fjern programmer?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2014 - 14:19 #7
Skriv msconfig i søgefeltet, og gå ind på programmet msconfig.
Prøv at kigge under start, hvor de programmer der starter med Windows er listet. Se om der er noget Googl plus her. Er der fjern tjektegnet
Avatar billede ps76 Forsker
26. januar 2014 - 15:08 #8
Så slap jeg af med den - det var dét med msconfig, der virkede åbenbart. Point?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2014 - 15:11 #9
Ja tak. Lægger et svar