Avatar billede fizzerul Nybegynder
25. januar 2014 - 12:27 Der er 2 kommentarer

Valg af bærbar.

Hej Alle.

står i den situation at min gamle bærbar er begyndt at synge på sidste vers(ca. 10 år gammel) og vil enormt gerne have en ny. Problemet er bare, at jeg ikke lige har styr på, hvordan og hvorledes de skal indeholde for at den lever op til de ting jeg gerne vil have den skal kunne. Jeg har siddet og googlet lidt frem og tilbage og efter hvad jeg sårn lige kan se mig frem til, skal man min. have 8 GB ram og min. en core i5-i7 processor til at den fungere bare sårN nogen lunde, uden at cpu'n crasher hele tiden, hvilekte den tit og ofte gør på min nuværende bærbar, hvilket er monster belastende!!! Jeg kunne godt tænke mig at den min. var en 17" skærm og at man evt. kan se blue ray dvd'r på den. har kigget på forskellige mærker, så som ASUS, Acer, Lenovo m.m., men syntes at det er mega svært at finde ud af, hvilken en der lige passer til mine behov og som ikke går i stykker efter en måned, hvilket jeg tit har set folk skriver om de "billige" mærker! Er det evt. en af jer der kan give mig et godt råd til, hvilken en jeg skal vælge og ikke mindst, hvilke kriterier man skal gå efter for at får en computer der bare fungere?!? Betyder rigtigt meget for mig, at det er en computer, hvis cpu kan holde til lidt af hvert, da det er et meget stort irritations moment for mig lige nu, med denne her bærbar, at man intet kan foretage sig på den, uden at den crasher eller ikke kan følge med til noget som helst!!

på forhånd tak

Cilotte
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
25. januar 2014 - 12:47 #1
Hvad bruger du den til? Internet eller tunge spil? Til internet er 4 GB RAM nok, til tunge spil skal man måske have 8.

Processor er det ikke nødvendigt med i7, en i5 er mere end rigeligt for mig, selvom jeg spiller spil i ny og næ. Det man mere skal se på er hastigheden og hvor mange kerner den har. Min har to, og de gode i7 processorer har 4.

Harddisk - Hvor meget plads har du brug for? 500 gb er mere end rigeligt for mig, men hvis du har mange spil/programmer på eller er fotograf skal du nok have en større.

Grafikkort - Mest til dem der spiller tungere spil eller bruger grafiktunge programmer.

Hvis du skal bruge din PC til internet og lign. vil jeg anbefale 4-6 GB RAM.
En i3 eller i5 processor fra omkring de 1.6GHz.
En harddisk på måske 500 GB (de koster ikke så meget mere, det gør ikke noget særligt ved prisen, og langt de fleste har 500 GB).
Grafikkort er ikke rigtigt nødvendigt.
DVD/Blu Ray drev er altid rart at have.

Husk også operativ system - Windows 7 eller Windows 8?

Siden hvor jeg bestilte min - http://www.proshop.dk/Baerbar.htm

Håber at du finder den rigtige.

Hilsen Martin.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 12:48 #2
Hej Cilotte.
Husk at lukke dine gamle spørgsmål.
Kan huske jeg har hjulpet dig med Ukash virus for et år siden.
Jeg håber du ikke har haft problemer med den siden?
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/fizzerul
Vil ikke råde dig til noget køb, men har hørt at ASUS skulle være en stabil pc
Håber andre kommer dig til undsætning :-)