Avatar billede Thorulf Novice
25. januar 2014 - 00:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fragt udregning - Pris

Hejsa.

Når man ønsker et skema hvor man taster Postnummer og Vægt ind på forsiden. Hvorefter Excel automatisk går ind og finder Takstgruppe ud for post nummeret, hvorefter den går ind og finder prisen i det næste Ark ud fra Takstgruppe og Vægt. Efterfølgende ligger Olie og miljøtillæg til som står på forsiden og skriver den samlede pris på forsiden.

Excel Ark kan ses her.

Min private server.
ftp://94.138.93.121

Bruger: extreme
Kode: extreme

Uddybende:

Vi kender Postnummer og Vægt som skrives på Faneblad (Fragt) Som er forsiden.

Efterfølgende skal den automatisk gå ind på Faneblad (KG Postnr) hvor følgende oplysninger står.

Første kolonne A indeholder "Postnummer" Eks:

Etc

Dette er nogle af de post nr som er i hele listen i kolonne A

Anden kolonne B indeholder "Takstgruppe" Eks.

Etc

Dette er nogle af de Takstgrupper som er i hele listen i kolonne B.

Ud fra "Takstgruppe" Skal den gå ind på faneblad (KG Vægt) Hvor alle priser står. De er delt op i Takstgruppe og Vægt kolonner som danner grundlag for at finde prisen ved at følge de 2 informationer i arket.

Info står i Talrække 1.

"Takstgruppe" Står i Tal række 2 Vandret.

"Vægt" står i kolonne A nedad.

Prisen står i resten af arket. Som findes ud fra Takstgruppe og Vægt kolonerne.

Denne Pris skal ud på forsiden hvor Olie og miljøtillæg som står i procenter skal ligges til.

Olie og miljøtillæg ændrer sig hver md. Derfor den står på forsiden.

Der er et fælt hvor resultatet skal stå til slut på forsiden.

Håber der er en som kan hjælpe med en løsning på ovenstående.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2014 - 08:26 #1
Er det noget i retning af vedhæftede?

http://gupl.dk/706663/
Avatar billede Thorulf Novice
25. januar 2014 - 09:59 #2
Hej.
Det var lige det jeg søgte hjælp til. Der er kun få ting som lige skal ændres.

Når den henter prisen fra faneblad (Kg Vægt) Skal den runde op.
På det du sendte kan jeg se at den runder ned.

Eks.
Skal den til Postnummer: 5100
Vægt: 340 kg

Skal den koste 680 kr.

Kan du ændre det. Tak

At få den til at ligge Olie og miljøtillæg til, har jeg intet problem med selv at få den til. Så det er fint som du har lavet der så vil jeg lave en rude mere som kontrol at den ligger Olie og miljøtillæg på et felt.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2014 - 10:11 #3
Avatar billede Thorulf Novice
25. januar 2014 - 10:26 #4
Det var hurtigt.
Så er den der næsten.
Nu runder den op som den skal.
Men når den rammer tallet lige på skal den gerne tage det som står.
Eks.
Postnummer 8000
Vægt 1500 kg
Så skal prisen være 1665 kr.

Vægt 1499 kg  Skal prisen være 1665 kr.

Vægt 1501 kg. Skal prisen være 2016 kr.

Håber det er muligt.
Og tak for din hjælp til nu.
Avatar billede Thorulf Novice
25. januar 2014 - 11:01 #5
Hej.

Jeg har løst det ved at ændre (Kg. GR.) ved at ligge 0,01 kg til alle de tal der står der.
Så regner den rigtigt ud og kommer med den pris den skal.

Uden din hjælp havde jeg ikke fået den løst så mange tak.

Nu ville det være fedt hvis man kunne ligge en formel ind på forsiden så den kunne tage post nummeret som man jo selv skriver.

Eks. 8000 og skrive byen i et andet felt så man havde en kontrol med at det tal man skriver i Postnummer også er den by det skal sendes til.

Eks.
8000.
Er Århus
Avatar billede Thorulf Novice
25. januar 2014 - 11:04 #6
dkhanknu da du har løst mit hoved spørgsmål, vil du så ikke lige smide et svar så jeg lige kan belønne dig for den hjælp du har givet.

Altid dejligt med menesker som dig der vil hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2014 - 11:12 #7
Når du ønsker det, så gør jeg det. Men jeg er ikke færdig med det sidste punkt. Den er temmelig besværlig, men jeg prøver.
Avatar billede Thorulf Novice
25. januar 2014 - 11:35 #8
Det du har lavet til nu er rigtig godt.

Vi skal også have LDM med på det ark. så håber du også vil hjælpe med det.

Vi skal kunne se den pris som den udregner nu fra det du har lavet og så skal den hente en pris fra LDM arket som jeg lige skal have lavet nu. Så smider jeg filen op på min server når jeg har den klar.

Hvis du også ville hjælpe med den ville det være fedt.

Sig til hvis jeg skal oprette en ny tråd.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2014 - 12:11 #9
Jeg har ordnet det med bynavn (og ikke andet).

Hans

http://gupl.dk/706667/
Avatar billede Thorulf Novice
25. januar 2014 - 12:45 #10
Det var lige det jeg søgte og ønskede. Takker.

Jeg mangler de data der danner grundlag for udregningen og dem får jeg først fat på mandag - tirsdag.

Jeg skriver lige en besked når jeg har lagt det op. Samt en beskrivelse hvordan den skal regne den ud.

Hvis du eller en anden ville hjælpe der. Med at sætte den formel op. Den er lidt mere udfordrende.