Avatar billede thecannmann Praktikant
19. januar 2014 - 19:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billederedigering af to billeder

Hej,

Jeg søger noget billederedigering af følgende to billeder:

http://oi44.tinypic.com/2m2vs02.jpg

http://oi44.tinypic.com/308e0b6.jpg

Begge billeder skal laves i følgende to udgaver:

1. Meget mørkt gulv, meget mørk bordplade og evt. firkantede greb på låger (sidstnævnte ikke vigtig!). Inspiration kan fåes fra dette:
http://coolshire.com/wp-content/uploads/2013/10/White-kitchen-cabinets-and-dark-counter-tops.jpg

2. Lyst gulv, lys bordplade(næsten hvid), mørke skabe og evt. firkantede greb på låger (sidstnævnte ikke vigtig!). Inspiration kan fåes fra dette:
http://www.azcentral.com/i/4/D/E/PHP47FD59B346ED4.jpg

Vi snakker ikke om rigtig helt vild photoshop-skills. Det er primært farver, som skal skiftes. Har man mod på mere, f.eks. udskiftning af gulv, så er man da meget velkommen til dette. Men det førstnævnte er også mere end fint.

Jeg er usikker på, om det er fint med point. Det kunne være dejligt, hvis folk gad at kommentere, hvis det er for lidt.

Og til sidst, så kan jeg da sige, at det skal bruges til evt. opfriskning af vores utrolig kedelige køkken i vores lejlighed :P

På forhånd tak :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2014 - 22:48 #1
Håndtag er for vanskelig med disse billedopløsninger!
http://gupl.dk/706434/

http://gupl.dk/706435/
Avatar billede thecannmann Praktikant
20. januar 2014 - 08:05 #2
Hehe, tusind tak for det.  Håndtag var også bare bonus ;)

Men det var ikke helt det jeg søgte. Jeg tænkte mere at markere gulv, gøre det møkere, osv. Ikke noget der kræver de vilde photoshop-skills, så vidt jeg husker da jeg arbejdede med det :)

Men du skal dog have tak for forsøget.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
20. januar 2014 - 16:40 #3
Hmmm ?

Opklarende/uddybende spørgsmål :

Er det :

"Gør dette mørkere/lysere" du søger ?

eller

En afmaskning og tilhørende effekter af de forskellige områder, så du selv kan gøre tingene mørkere/lysere du søger? F.eks lagt i en PSD-fil, så du selv kan lege med indstillinger for de enkelte lag?

Hvis dette er tilfældet bør du have adgang til photoshop og kan vel egentligt selv gøre det ?

eller

Tænker du i retning af en IKEA-app, så du bare kan justere et par skydere frem og tilbage? Mig bekendt findes der ikke lige den slags til fri afbenyttelse til lige præcis dit billede.
Avatar billede thecannmann Praktikant
21. januar 2014 - 10:02 #4
Hej jernrosen3,

Tak for dit svar. Jeg synes, at det står ret tydeligt beskrevet, men vi opsummerer lige :)

Det drejer sig hverken om en IKEA-app eller afmaskning.

Det poko1 havde gang i, var ikke helt forkert. Dog kunne jeg have lavet det tilsvarende i paint, og det giver ikke helt et korrekt billede af hvad jeg ønskede.

Det drejer sig om, at på..

- Billede A: Skal billede 1 indgå. Her skal gulv og bordplade gøres mørkere.
- Billede B: Skal billede 1 indgå. Her skal gulv og bordplade gøres lysere. Låger skal laves mørkeres.
- Billede C: Skal billede 2 indgå. Her skal gulv og bordplade gøres mørkere.
- Billede D: Skal billede 2 indgå. Her skal gulv og bordplade gøres lysere. Låger skal laves mørkeres.

Jeg brugte selv 2 minutter på at downloade CS2 (fri download nu :) ), og yderligere 5 minutter på at lave følgende:

http://oi41.tinypic.com/v4qqg3.jpg
http://oi43.tinypic.com/25r00e9.jpg

Det er heller ikke 100% det jeg søgte, da det ikke er så flot lavet. Derfor vil jeg stadig gerne lade de 200 point stå til rådighed endnu. En med CS5/6 må kunne lave et flot resultat :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. januar 2014 - 23:50 #5
Avatar billede thecannmann Praktikant
22. januar 2014 - 09:17 #6
Hej FinnRasmussen,

Tusind tak for det. Det var præcis hvad jeg søgte. Var det meget besværligt at komme frem til?

Smid lige et svar :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. januar 2014 - 09:43 #7
Ikke specielt besværligt, jeg arbejdede med billedbehandling på vores lokale avis i mange år og fik Adobe CS5 i afskedsgave.
Avatar billede thecannmann Praktikant
22. januar 2014 - 22:42 #8
Ikke dårligt :D