Avatar billede Acoil Nybegynder
19. januar 2014 - 18:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CPU Overheat og GPU Problemer.

Heey,

Jeg har nogle problemer med at min CPU, den er på konstant 90 grader, og da jeg købte min computer for 1 år siden var den på ca 60 grader, har næsten lige formateret den, og bare det at den står på skrivebordet bliver den op til 90 grader, har tjekket process og tjenester om den kører en masse bagrundsprogrammer, og igen har lige formateret den så skulle meget gerne ikke have virus på...

Det skal lige siges det er en i7 med 4 kerner med 2,7GHz

Og jeg har et andet problem også med min GPU dette er så en anden computer, hvor den bruger Intel HD Graphics 4000 til at spille på, men jeg har et NVIDIA GeForce GTX 680. Og jeg ved ikke hvorfor den ikke bruger dette? Mit NVIDIA er opdateret og har alle drivere til det.

Er der nogle som kunne give mig lidt hjælp til hvordan jeg kan fix det her? :/
Avatar billede Acoil Nybegynder
19. januar 2014 - 18:43 #1
Kan ikke se temperaturen på mit NVIDIA heller, det er ligesom det slet ikke er der, men efter formateringen virkede det fint...
Avatar billede Acoil Nybegynder
19. januar 2014 - 18:43 #2
Før formateringen*
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 19:27 #3
Du glemmer at skrive om det er en bærbar. Hvis det er, er du så sikker på, at der ikke sidder nullermænd/mk. i ventilatorene?

Kan du ikke, i bios, vælge hvilket grafikort, som skal køre?
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
19. januar 2014 - 23:58 #4
Din CPU trænger nok til noget nyt kølepasta.

For at få dit GPU (grafik) til at virke, skal du gå i BIOS, og tvinge bundkortet til kun at bruge til PCI-E grafik kort. Sæt den gerne på auto i BIOS, så burde det virke. Ellers, sæt PCI-E som primær grafik, og intern til off.

Fjern gerne støv fra din CPU kølerprofil, samt GPU køler profil. Kan også være, du skal have mere luftgennemstrømning i dit kabinet. Flere og større køler i fronten, bagsiden, siden og evt. i toppen af kabinettet. Især vil et par top blæsere give en god effekt. Al varme stiger som sagt altid opad, og det skal derfor ud. Et GTX680 udleder altså en hel del varme, så hvis den sidder tæt på din CPU kan det være derfor at det hele bliver en del varmt.