Avatar billede TheMortenKjaer Nybegynder
18. januar 2014 - 13:55 Der er 6 kommentarer

Kan ikke køre softwareopdatering på Mac

Hej!

Jeg har Mac OS X version 10.6.8 installeret på min Macbook. Jeg ved at der findes nyere versioner, men når jeg prøver at køre en softwareopdatering, får jeg beskeden at softwaren er ajour.

Det er et stort irritationsproblem, da det betyder at jeg ikke kan hente den nyeste version af java, og derved ikke kan bruge nem-ID på computeren.

Er der en af jer kloge hoveder, som har en løsning til dette?

Venlig hilsen
Morten
Avatar billede egonspock Seniormester
18. januar 2014 - 20:50 #1
Java skal du selv downloade opdateringer til, da det tilhører Oracle:

http://java.com/en/download/index.jsp

Lidt spøjst at 10.6.8 ikke giver besked om det.
Avatar billede TheMortenKjaer Nybegynder
19. januar 2014 - 15:55 #2
De nyeste versioner af Java kræver at man har version Mac OS X version 10.7.3 eller nyere.
Jeg kan eksempelvis heller ikke downloade xcode fra app store.
Avatar billede egonspock Seniormester
19. januar 2014 - 17:48 #3
Hmm, tja, så er du lidt på den - og det er ikke en maskine, der kan opgraderes til 10.9? (Minimum 2 GB RAM, Core2Duo-chips?) - Vel vidende at der så kan være nogle PowerPC-programmer, der så holder op med at virke.
Avatar billede TheMortenKjaer Nybegynder
19. januar 2014 - 23:39 #4
Den har en 2,3 GHz Intel Core i5 processor med 4 GB hukommelse. Det er en 3-4 år gammel MacBook Pro. Kan se at dens model-id er MacBookPro8,1.
Avatar billede egonspock Seniormester
20. januar 2014 - 00:09 #5
Så synes jeg at du 1) skal tage en backup, 2) gå i Mac App Store - i æblemenuen - og få opdateret til 10.9 Mavericks, og så kan du opdatere både Java og alle øvrige programmer.

Bemærk dog stadig at hvis du bruger meget gamle programmer f. eks. Photoshop før CS3, så vil de ikke længere fungere i 10.9, da den gamle del(PowerPC) er taget ud af systemet.
Avatar billede TheMortenKjaer Nybegynder
22. januar 2014 - 20:05 #6
Tak skal du have!
Det vil jeg prøve.