Avatar billede Game_over_Goofy Nybegynder
16. januar 2014 - 21:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video på nettet - Intet billede kun lyd

Hejsa,
Er der en som kan hjælpe mig med følgende:

Når jeg afspiller video på nettet i stil med dem fra jobindex, eller podcast mv. får jeg kun lyden frem men ingen billeder.

Har jeg mulighed for at downloade videoerne kan jeg sagtens afspille og se det hele lokalt.
Jeg kan også sagtens se youtube videoer og andre slags video, bare ikke på de video på jobindex eller andre salgs podcast

Jeg køre windows 7 og bruger chrome.

Jeg har gjort følgende for at få det til at virke:

*Formatere og geninstallere computeren
*Opdatere alt sofware og hardware, og ja også Flash Player
  - Jeg har bl.a. brugt slimdrivers
*Forsøgt med IE - seneste

Intet virker !!
er godt og grundigt frustreret
17. januar 2014 - 09:01 #1
Avatar billede Game_over_Goofy Nybegynder
17. januar 2014 - 09:20 #2
Den kan jeg godt se, men denne her kan jeg fx. ikke se

http://tv.jobindex.dk/video/8718508/jobindex-konference-2013-ved-ulrik
Avatar billede eurositi Ekspert
18. januar 2014 - 11:15 #3
Af kildekoden på siden ser det ud til, at firmaet bag playeren hedder Glue eller Glue-Design, og at teknologien er Javabaseret.

Hvilken browser benytter du?

Du kan bare downloade videoen i stedet for at afspille den i browseren:
http://tv.jobindex.dk/7718127/8718508/9744f39467e4e5b6d1a5fbab4907f329/video_medium/share/jobindex-konference-2013-ved-ulrik-video.mp4
Avatar billede Game_over_Goofy Nybegynder
18. januar 2014 - 14:31 #4
Jeg bruger Chrome, og har prøvet med IE også - Jeg er godt klar jeg kan downloade den, men det kunne være rart bare at kunne streame - Nu var video blot et eksempel på hvilke typer videoer jeg ikke kunne se billedet på, men der kan jo sagtens være video jeg ikke kan downloade og må streame ??
Avatar billede eurositi Ekspert
18. januar 2014 - 15:51 #5
Ja, jeg er enig med dig og undrer mig lidt.
Jeg bruger selv Chrome, og Ulrik Wilbek-foredraget kører fint på min laptop, så det må have noget med dine Java (JRE) indstillinger at gøre. Playeren styres med et javascript - ikke HTML5.

Det burde ikke gøre nogen forskel at installere codecs (f.eks. K-lite Basic), for det hele eksekveres i browseren.

Prøv at teste, om dit Java-miljø er fuldt opdateret på www.java.com.
Avatar billede Game_over_Goofy Nybegynder
18. januar 2014 - 23:04 #6
Jeg prøvede firefox, hvilket virkede. Så det måtte næsten være browserspecifikt. Jeg fik så den skøre ide om at slå hardwareacceleration fra og wupti så virkede det igen i Chrome.

Men hvorfor hardwareaccelration har noget med det at gøre aner jeg ikke?
Avatar billede eurositi Ekspert
19. januar 2014 - 01:35 #7
OpenGL kan via JavaScript udnytte GPU'en (grafikkortet), hvilket kan være en stor fordel i mange online-situationer. Det er dog mig bekendt kun Firefox og Chrome, der giver mulighed for det direkte i browseren.

Men som du nok kan høre, ved jeg ikke nok om JavaScript eller OpenGL, og jeg har heller ikke noget bud på, hvorfor denne Glue-webplayer kun fungerer med hardwareacceleration. Det lyder umiddelbart som om andre brugere også vil få problemer, hvis de afspiller videoen.