Avatar billede champman Nybegynder
09. januar 2014 - 00:07 Der er 2 kommentarer

skrivebordsikoner, MAC

Kære Eksperten

Jeg har et irriterende problem der har naget mig længe som jeg håber i venlige sjæle vil hjælpe mig med.

Jeg sidder på en MBP og og har 3 forskellige skriveborde. Mit store ønske er at der sidder et unikum derude der ved hvordan jeg deler mine filer op på de 3 forskellige skriveborde så jeg ikke ser de samme filer på alle 3 skriveborde.
Så man kan have arbejdsrelaterede filer på sit "skrivebord 2", alt privat på sit "skrivebord 3" og eksempelvis et helt rent skrivebord på sit "skrivebord 1".
Nøjagtig som i kender det på smartphones. Jeg har ikke kunne finde nogen indbygget løsning i OSX og det lader til at det heller ej eksisterer som 3. parts software.

Det eksakt samme problem og det eneste jeg har kunne finde debatteret er fra 2011 og der var ingen dengang der kendte til en løsning.
Link til tråden her: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1227077

Jeg håber at der siden hen er blevet programmeret software eller det på anden vis eksisterer en løsning som nogen kender til.
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. januar 2014 - 13:39 #1
Avatar billede champman Nybegynder
09. januar 2014 - 16:33 #2
Hej 2mida.

Tak for dit svar, men det hjælper mig ikke meget. Som jeg har forstået benyttes spaces udelukkende til at arbejde med flere forskellige åbne programmer og finder vinduer på flere forskellige skriveborde. Hvad jeg ved af er der ikke nogen muligheder for at arbejde med ikoner i spaces. Jeg oplever også spaces som værende overflødigt da det er indbygget i mit Lion 10,7,5 :/