Avatar billede avminarm Juniormester
06. januar 2014 - 20:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rettighedder på mac & XAMPP - mkdir ikke tilladt?

Hej

Jeg er løbet ind i et problem.
Jeg er begyndt at bruge en mac og bl.a. også at kode på - men idag løbe jeg ind i at mkdir() ikke fungerer i mit test miljø, som er XAMPP.

jeg får flg. fejl:
Warning: mkdir(): Permission denied in........

Jeg har læst mig til det er noget med apaches rettigheder, men jeg kan simpelt hen ikke finde noget om hvordan jeg løser dette - jeg har prøvet lidt forskelligt i terminal vinduet (det fatter jeg minus af :-) ), men det ødelagde bare XAMPP install og jeg har måttet geninstallere det.

Er der nogen der her en løsning på dette problem?
gerne en der er til at forstå :-)
Avatar billede repox Seniormester
06. januar 2014 - 21:32 #1
Har du prøvet at chmodde den mappe du vil oprette mapper i til 0777?
Avatar billede avminarm Juniormester
07. januar 2014 - 00:00 #2
Ja det er ikke der problemet er desværre!
Avatar billede avminarm Juniormester
24. august 2014 - 10:56 #3
Lukker. Fandt ingen løsning. Gik tilbage til windows.