Avatar billede haug Nybegynder
06. januar 2014 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Streaming fra Synology

Hej

Spørg måske dumt, men er ikke kyndig i NAS storage.

Har købt mig en Synology 211+ diskstation (NAS)

Og prøver nu at få det hele til at funke.

Har dog et problem, de videoer jeg har liggende i forskelige formater kan jeg nu ikke mere afspille (streame) på min Ipad og min Samsung HDD optager (med netværk)

Det undre mig lidt, da det ikke har været noget problem fra min 10år gamle WD Book (NAS) og en nyindkøbt (til en kollega) Medion NAS. på begge går det fint med at afspille

Hvad er forskellen/hvad gør jeg forkert ?

mvh haug
Avatar billede der_kommandant Praktikant
06. januar 2014 - 16:02 #1
Hvordan prøver du at streame? - er det via DLNA ??
Avatar billede haug Nybegynder
06. januar 2014 - 16:57 #2
hmm ja det tror jeg, uden at være sikker

Med de gamle WD og Medionen har jeg bare kørt med ACEplayer eller Airplayer på Ipad'en de fandt selv NAS og jeg kunne klikke direkte ind til Video mappen og trykke afspil.

På min Samsung HDD finder den også bare de to Nas under mine enheder og jeg kan tilgå video mappe og afspille

Så ja tror det er DLNA, men har intet ekstra gjort for at det skulle virke.

Det er åbenbart ikke helt den måde Synology'en gør det på

:-)
Avatar billede sve80 Nybegynder
06. januar 2014 - 18:21 #3
Det kan sagtens komme til at virke, Synology er langt fremme hvad angår media streaming.

Det lyder som at DLNA-funktionaliteten i din NAS skal aktiveres. Ligger der et program på NAS'en der hedder Media Server eller Twonky? I så fald skal det aktiveres og indexere dine mapper med mediefiler.
Avatar billede haug Nybegynder
06. januar 2014 - 19:26 #4
Hmm

Tror jeg lukker den ned her. umiddelbart ser det ud til at den video jeg bøvler med heller ikke virker fra de andre to NAS.

Må lige rode lidt mere inden jeg har fuldt overblik

:-) tak so far
Avatar billede der_kommandant Praktikant
07. januar 2014 - 08:05 #5
Det skal da bare virke, for jeg har næsten samme setup som dig, og her spiller det bare max.

Du skal starte med at installere Medieserverpakken i pakkecentret - så er jeg sikker på at dine kvaler er løst.
Herefter skal du installere Videostation pakken på din nas, og tilsvarende downloade videostation app'en på din ipad/iphone.