Avatar billede aagerup Nybegynder
16. august 2001 - 09:22 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af browser og mail til Netværk

Som varslet så fortsætter føljetonen!

Jeg er nu på netværket - DHCP-serveren henter selv dynamiske IP-adresser som flere af jer sagde. Så det fungerer nu (Tak for hjælpen allesammen - fejlen lå faktisk hos sys-op).

Omformeren (asante omformeren med UTB stik i røven) fungerer også som den skal har jeg fået sikkerhed for. Nu er det opsætningen af mail og browser, der driller.

I Outlook 5 siger den fejl nr. 3211 Domain server are not responding.

I browseren  \'failer\' den med at hente urler. Skal jeg arbejde lidt  Passwords settings i browserens Preferences eller hvad?

Hjælp på - 5./6. gang tror jeg

Aagerup
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. august 2001 - 09:39 #1
LAder til der en en DNS fejl....
Hvis den ikke kan resolve mailservernevnet vil den nemlig komme med den fejl, og derfor kan du heller ikke surfe
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. august 2001 - 10:00 #2
Når din TCP/IP bare står til DHCP-server er der fuld skrue.

Jeg tror at du ikke har fået \"ordentlig\" adgang af din Server-Admin.

Derfor denne underlige respons ! ! !

Det kan også godt være en bagatel som \"AppleTalk\".

Åbn dette kontrolpanel, vælg \"Konfigurationer\" i menuen \"File/Arkiv\". Når dialogen vises, trykker du på \"Aktiver\" og lukker det hele igen. HUSK \"Gem/Save\" når handlingen afsluttes.

Undersøg også om Server-Admin kan pinge dig. (Se at du rent faktisk er i den anden ende).
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. august 2001 - 10:04 #3
Har du et kontrolpanel der hedder internet ?

Så skal indstillingerne i dette være 100% korrekte ! ! !
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. august 2001 - 10:05 #4
Det kan fint være at du er logget på og sådan, men det kan faktisk godt være at Server-Admin har glemt at oprette dig som bruger i en eller flere FireWalls.....
Avatar billede aagerup Nybegynder
16. august 2001 - 16:02 #5
Tak, jeg prøver. Vi kører videre igen .... er jeg temmelig sikker på.

vh
Aagerup