Avatar billede Chenowen Nybegynder
04. januar 2014 - 13:34 Der er 1 kommentar

Problemer med at omdanne word til pdf

Hej eksperter,

Jeg har et problem med at omdanne et word dokument til en pdf på min Mac! Det er som sådan ikke noget problem at omdanne den, da jeg bare kan gøre det ved at trykke "gem som" og så gemme som pdf. Problemet opstår når jeg i samme word dokument har både stående og liggende side! Når den bliver omdannet laver den flere forskellige pdf'er alt efter hvor mange der er stående og liggende! Er der andre der er stødt på dette problem og har fundet en løsning til, hvordan man gemme dokumentet i én pdf, uanset om der er liggende eller stående sider?

På forhånd tak

- Jeppe
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. januar 2014 - 16:15 #1
Problemet skyldes en kendt fejl i Word på Mac. Der dannes en separat PDF-fil for hver sektion i dokumentet. Skift mellem stående og liggende sider er dannet ved at indsætte sektionsskift.

Løsningsmuligheder:
Lav PDF-filen på en PC, hvis du har mulighed for det. Der findes problemet ikke.

Ellers kan du prøve at samle PDF-filerne ved at følge nedenstående engelske vejledning (som jeg ikke kan prøve af, da jeg ikke har adgang til en Mac):
1)  Open the first PDF in Preview.app
2)  Display the page thumbnails
3)  Drag the other component PDFs into the sidebar in the correct position.
4)  Save the PDF.