Avatar billede imparatortr Nybegynder
03. januar 2014 - 10:25 Der er 3 kommentarer

Programmering af apple app

Hej Eksperten

Jeg vil gerne komme igang med at udvikle nogle iphone app. Er der nogle herinde fra, der kunne anbefale mig et program, til at udvikle apps. Jeg sider på en Windows 7 maskine. Håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2014 - 14:02 #1
Jeg troede faktisk at det kraevede en MacOS X maskine.
Avatar billede imparatortr Nybegynder
03. januar 2014 - 14:11 #2
Hej Arne

Ja det gør det også. men jeg ved at man kan lave en virtual miljø på windows 7, hvor man kan installere mac os x på, og derefter installere Xcode fra appstore. men jeg håbede lidt på at der var et program man kunne bruge til det, uden at skulle lave Virtual miljø eller investere i en mac. Men jeg har fundet frem til at man kan bruge mobione programmet til at udvikle.
Avatar billede Mcboman Nybegynder
04. januar 2014 - 21:31 #3
Hej imparatortr
Jeg vil anbefale at du anskaffer dig en apple maskine. Hvis det bare er til hobby brug og du ikke skal have den med rundt så er en mac mini fin nok til at komme i gang med. Vil ikke anbefale de virtuelle miljøer, men har dog hørt, at mange af dem skulle være okay.