Avatar billede la-jensen Nybegynder
02. januar 2014 - 12:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 fryser under opstart

Hej. Jeg har for nogle måneder siden installeret 8.1 opgraderingen, men, har lige siden måtte leve med, at pc'eren, en HP Pavillion DV5, "fryser" under opstart, og, der så skal genstartes lige efter, før den starter hele styresystemet op, uden fejl. Er der nogle, der kan hjælpe mig her? Formoder, jeg skal lægge nogle logfiler op, men, kender ikke Windows 8 så godt, endnu, så, en god forklaring vil være kærkommen!

Tænker, det er en slags driverproblem, iøvrigt, fra andre sider, jeg kan læse lignende problemer, på (TomsHardware.com, bla.)
Avatar billede la-jensen Nybegynder
02. januar 2014 - 13:10 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2014 - 13:45 #2
Se her måske noget?
Dit link virker ikke
http://www.askvg.com/fix-windows-8-restart-and-shutdown-problems-by-disabling-hybrid-shutdown-feature/
Ps.Se preview og hvis det ikke virker så brug denne
http://kortlink.dk/
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2014 - 13:58 #3
hvis den ikke kan lave en mini dump forklaring til dig skal du udføre denne her

Dmp file is not able to capture the faulty driver.

Enable driver verifier
1) Open an elevated command prompt

2) Type            verifier /standard /all
3) Reboot your machine
4) Use machine again until it crashes

den vil så kunne leve  en minidump fejl på maskinen

når det er gjort vil du via dette program eller lignende kunne se hvad fejlen skyldes
du kan også bruge blue screen fra nirsoft

http://download.cnet.com/BlueScreenView/3000-2094_4-10965136.html

men prøv med denne her

http://www.majorgeeks.com/files/details/whocrashed_free_home_edition.html
Avatar billede la-jensen Nybegynder
05. januar 2014 - 23:26 #4
Hej Poko1. Jamen, jeg er nu 99% sikker på, fejlen er rettet. Venter dog lige til i morgen, med at se, om den fryser efter en længere tids nedlukning. Men pt., starter den op, fejlfrit, HP'eren, her. Sammenpresningen ef Kernel filen kunne den åbenbart ikke tåle, eller hvad det, var, der skete (hurtig opstart). Så, super mange tak, nu føles det som om, opstarten er vel ca. 50 % hurtigere - idet, jeg ikke skal lave genstart - det bliver til mange timer i længden;-) Point følger, er jeg temmelig sikker på. Godt nytår.

Og ja, havde ikke lige checket preview - men, linket var rigtig nok sat ind;-)

Også tak for din opbakning, Treatmenice. Ha' det.
Avatar billede la-jensen Nybegynder
06. januar 2014 - 12:44 #5
Jep - det var præcist, hvad der var galt... "Hybrid Shutdown". Hm. Jeg undrer mig over, hvor lang tid jeg kunne have brugt på at finde ud af det, hvis ikke jeg kunne have spurgt jer. Tænker, at når computeren kunne køre med Windows 8 i et års tid, beta versionen - så burde den vel kunne klare den fulde version. Derfor købte jeg denne. Men en opgradering, kunne den så ikke klare - eller, de krumspring, programmørerne efterhånden finder på, rettere sagt. Heldigvis var problemet ikke såe stort, i mit tilfælde. (Kunne vel så, ok, have sat mig ind i alle de funktioner, der vel bliver omtalt i en tilhørende fil, når man opgraderer sit styresystem) Men måske skulle man investere i en computer - med "touch screen"? Er der nogle derude, der faktisk er sådan rigtig glade for Windows 8? Hvor det bare spiller? Kører man det sammen med sin Nokia Smartphone Lumia, eksempelvis, eller andet? God dag, og tak for hjælpen, Poko1. Point følger.
Avatar billede la-jensen Nybegynder
06. januar 2014 - 12:45 #6
Hov, nå, ja, du skal så lægge et svar op, Poko1 - lang tid siden, jeg har brugt "Ekperten", her;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2014 - 12:48 #7
Du lægger bare selv et jeg samler ikke på noget der ikke er brugbart blot jeg kan hjælpe :-)
Avatar billede la-jensen Nybegynder
06. januar 2014 - 13:01 #8
Nå, okay, jamen, det gør jeg så. Det var ærgeligt - troede, man kunne bruge pointene til at købe billigt hardware/software, men sådan er det åbenbart ikke. Men igen, tak, og god dag!