Avatar billede jcr18 Professor
01. januar 2014 - 22:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

nye pc men hvilken?

Godt nytår alle.

Jeg står og skal investere i en ny stationær pc. Jeg har et stort behov for en lynhurtig pc - og den skal virkelig kunne arbejde hurtig - da det er til virksomhedsbrug og skal derfor kunne afvikle en del store programmer uden problemer.

Som I kan se under mine data er det efterhånden en lidt forældet pc jeg har og har heller ikke fulgt med i hvad der er sket inden for pc verdenen de sidste 5-6 år.

Derfor spørger jeg jer eksperter til råds.

Jeg har eksterne harddiske, dvd-rom osv.

Prisniveau: max 10-12.000 kr.
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. januar 2014 - 00:12 #1
Du skriver ikke hvilke programmer det drejer sig om, men umiddelbart er 10-12000 ,- rigeligt for en virksomhedspc.
Er det grafiske programmer som billedbehandling, CAD eller videoredigering?

Ellers vil en Core i7, 8-16 GB ram og en SSD kunne gøre det.

http://topdata.dk/product-config.asp?id=9031

http://kortlink.dk/mm-vision/dgbc

Hvis det ikke er grafiske programmer er et selvstændigt grafikkort ikke nødvendigt.

Du kan selv ændre på config. nederst på siderne.
Avatar billede jcr18 Professor
02. januar 2014 - 01:49 #2
Takker foreløbig. Ja omtalte type programmer vil indgå i det daglige brug, og ja det er da en del penge, men jeg vil også gerne sikre mig at have en ekstrem hurtig pc der bare kører derudaf uanset hvor mange programmer der er åbne/afvikles på samme tid.
Avatar billede Webguideren Praktikant
12. januar 2014 - 11:50 #3
Jeg har selv været rigtig glad for min iMac fra Apple på 21,5 tommer. Den har været hurtigt og god nok til at køre de alle de store programmer, jeg har haft behov for.

Så gør det heller ikke noget den ser lækker ud på kontoret! :)
Du kan læse om dens funktioner her: http://www.humac.dk/produkt/imac-215-quad-core-i5-27ghz-1

Skal det ikke være Apple, ved jeg at både Asus og Lenovo er dygtige til at lave solide og holdbare computere. Specielt Lenovo har tidligere haft stort fokus på at lave "virksomhedscomputere".
Avatar billede jcr18 Professor
13. januar 2014 - 01:00 #4
Takker jer for input. Resultatet blev denne her: Vision Office Pro - Intel® Core™ i7-4771 4x3.50GHz (Turbo 3.90GHz)

Ligger du lige et svar Buttwipe.
Avatar billede jcr18 Professor
16. januar 2014 - 01:49 #5
Jeg lukker hermed spørgsmålet men takker for input.