Avatar billede tvc Seniormester
29. december 2013 - 22:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilslutte WIFI

Hej

Jeg har et trådløst netværk, der giver mig grå hår.

Jeg kan koble min IPhone på, men min Ipad og min pc kan ikke komme på. Hvad kan årsagen være og er der en løsning?
Avatar billede jebo Novice
02. januar 2014 - 09:16 #1
Under generelt har du indstillinger til wifi på ipad'en. Har du tjekket, at der er markeret med grønt (knap skubbet til højre), så wifi er aktivt ? Søg efter trådløse enheder - det burde løse problemet på ipad'en.
PÅ pc'en skal du ligeledes tjekke, at netkortet er aktivt. Ofte er der en diode, der markerer om netkortet er aktivt. Alternativt må du ind i kontrolpanel (Windows) og tjekke, om netkortet fejlagtigt er blevet deaktiveret.
Har du tjekket, om der er opdateringer til dit system på pc'en ? Måske ligger der en opdatering til netkortet gemt dér.
Hvis ovennævnte ikke virker, må du oplyse nærmere om dine pc, der volder problemer. Hvilket styresystem, pc-model, m.m.
Avatar billede tvc Seniormester
02. januar 2014 - 19:24 #2
Hej Jebo

Det er desværre ikke de forhold, der er problemet. Problemerne er opstået efter at Yousee måtte genstarte forbindelsen, da den hele tiden mistede netværksnavnet.
Avatar billede jebo Novice
02. januar 2014 - 20:47 #3
Kommer lige i tanker om at spørge, om det er yousee, der har leveret et modem med trådløs router - eller er det din egen trådløse router, der er sat efter modemet fra yousee ?

Prøv noget andet - hvis det er din egen trådløse router:
Nulstil din trådløse router efter den vejledning, der fulgte med den. Sæt den derefter i gang igen og sæt relevant sikkerhed op - helst med en ny kode.
Sluk din iphone og start den på ny og log på netværket med den nye sikkerhedskode. Vær sikker på, at iphonen logger på den trådløse router og ikke blot benytter sit simkort til at skabe forbindelse.
Lykkes det at logge på netværket med iphonen, bør det også lykkes på dine andre trådløse enheder.
Hvis det lykkes på iphonen - men ikke på de andre trådløse enheder, er du nødt til at tage de andre enheder med til en anden lokation og forsøge at logge på trådløse netværk dér - f.eks. hos en nabo eller familiemedlem e.a.
Kan enhederne stadig ikke få forbindelse til de trådløse netværk på andre lokationer, må du kigge i de pågældende enheders indstillinger.
Avatar billede tvc Seniormester
02. januar 2014 - 23:00 #4
Tak

Det er en YouSee opsætning. Jeg prøver lige at logge pc'en på et andet netværk i weekenden og vender så tilbage.
Avatar billede tvc Seniormester
08. januar 2014 - 09:19 #5
Det blev ikke sidste weekend, men håber det bliver næste - vender tilbage.
Avatar billede pazau Nybegynder
14. januar 2014 - 22:20 #6
Jeg har oplevet en smart måde at sikre mit netværk på.

Hvis kodeordet er mindre end 8 tegn, nægter Apple's iPhone eller Android enheder ihvertfald at logge på. Knappen til at acceptere er simpelthen ikke mulig at trykke, før der er 8 cifre.

Problemet er bare, at ikke alle routere kræver at kodeordet er så langt. Mener Windows er ligeglad, og det samme er Linux også.

Er dit kodeord mindre end 8 cifre?
Avatar billede tvc Seniormester
15. februar 2014 - 14:08 #7
Fandt endelig en løsning.

1. Problemet med at netværksnavn og password forsvinder skyldtes at jeg ikke brugte YouSees administrationssystem (aktiver.yousee.dk) men blot brugte 192.168.0.1 når jeg var på det pågældende net med kabel.

2. Problemet var efterfølgende, at jeg ikke kunne komme på med pc og Ipad, men fint med Iphone. Dette blev løst ved at downloade et program, der kan vise hvilke kanaler områdets netværk sender på og så sætte min wifi op til at bruge en der ikke er så anvendt i området.

Det hele virker nu, men måtte søge en del på nettet efter hjælp.

Tak for jeres forslag - lukker.