Avatar billede folk2003 Nybegynder
20. december 2013 - 13:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Nem-ID virker ikke i IE11

Når jeg ønsker at logge på netbank, får jeg blot et kryds i øverste venstre hjørne, hvor nem-ID identifikationen skal indtastes (cpr.nr.+kode). Jeg har den nyeste Java og alt under internetindstillinger synes korrekt. Jeg har prøvet at nulstille IE, men det hjælper ikke på problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2013 - 13:55 #1
du kan også nulstille java - det har sit eget cache-lager.
Luk browser.
Kontrolpanel / Java, fanebladet General, under temporary ... klik på settings... Der kan du så klikke på Delete files. Her skal der være hak i de to øverste (trace... og cached...).
Start browser og test
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2013 - 17:59 #2
Det sker at antivirus/Internet security programmer blokker for menid.
Har du prøvet at deaktivere dit sikkerhedsprogram eller at afinstallere det, og eventuelt indstillere det igen.Har du prøvet med andre browser.
Avatar billede kimr Nybegynder
20. december 2013 - 20:38 #3
Hvilken styresystem? Windows?

I Windows 8.1 har jeg også et problem i IE11 med NemId ikke virker. Mit workaround er at bruge en anden browser.
21. december 2013 - 00:17 #4
... der er  / har været et problem med JAVA og IE11 - men kun under visse JAVA steder ... ved ikke om der burde være løst ?

Opdatér alle elementer (JAVA / IE) ...
Avatar billede kimr Nybegynder
21. december 2013 - 11:10 #5
Ja med seneste version af Java(Som jeg havde i forvejen), og med en fuldt opdateret win8.1, ja så virker NemId igen i IE11.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
21. december 2013 - 16:23 #6
Claes57: Det hjalp intet. Alt windows+java er fuldt opdateret.
Avatar billede jebo Novice
02. januar 2014 - 21:52 #7
Peg med musen i feltet, hvor du skulle have logon-billedet til nemid. Højreklik og vælg "reload applet", så skulle logon-billedet fremkomme.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
03. januar 2014 - 15:00 #8
Ved højreklik er "reload applet" eller den danske oversættelse ikke en mulighed!!
Avatar billede jebo Novice
03. januar 2014 - 15:13 #9
Hvad er det for en bank, du har problemer med at logge ind på ? Måske har en af os haft samme problem og kan måske anvise en løsning ?
Har du kontaktet banken for at høre, om de kunne have en løsning på problemet? Du er jo ikke den eneste, der har en pc med win 8.1
Avatar billede folk2003 Nybegynder
03. januar 2014 - 15:21 #10
Jeg har windows 7. Det er Nykredit Bank, og de kan ikke hjælpe mig, da de mener det ligger i browseren eller javaappletten.
Avatar billede jebo Novice
03. januar 2014 - 15:42 #11
Har du prøvet denne:
Start IE og skriv java.com i adressefeltet. Enter .
Klik på rød knap Free Java Download
Vælg "remove older versions" i venstre menu
Følg vejledningen og vent, til nuværende version(er) er afinstalleret og lad den nye version blive installeret.
Genstart pc'en efter installation af ny java-klient
Prøv igen at logge på banken med nem-id.
Lad høre, når du har prøvet forløbet :)

Jeg havde selv problemer med java-klienten og måtte følge ovenstående for at få det til at spille.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
03. januar 2014 - 17:39 #12
Det hjalp intet.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 17:16 #13
#2 ?
Avatar billede folk2003 Nybegynder
05. januar 2014 - 11:23 #14
Nr 2: Ja det er afprøvet
Avatar billede folk2003 Nybegynder
05. januar 2014 - 11:24 #15
Og uden resultat
Avatar billede folk2003 Nybegynder
03. februar 2014 - 14:47 #16
Spørgsmål slettes