Jeg fik for nogle år siden ad to omgange besøg af en tekniker fra Yousee pga. lignende problemer.
Deres målinger viste, at der var et brud/problem et bestemt antal meter fra målepunktet i huset på strækningen mellem huset og tilkoblingen ved vejen. På nøjagtigt det punkt var kablet ca. 12 år tidligere blevet revet over under udgravning til en tilbygning og samlet efter alle forskrifterne.
Et nyt kabel blev trukket, og siden da har der ikke været problemer.
tekniker er ikke tekniker og fuld af løgn. Der kan ikke være en flaskehals med ophobet støj, der bare venter på at ødelægge din forbindelse. Hvis vi tager #1 erfaringer, så kan det være regnvejr, og fugt i jorden, der giver periodevis overgang.
jeg vil give Claes57 ret det at støjskærmen er ødelagt kan have indflydelse på din forbindelse men, ophobning af støj i router nej, det har mere indflydelse hvis du bor i et miljø hvor der er mange robotter eller andre produktions maskiner som kablet ligger lige op af, eller hvis du har trukket kablet lige op af f.eks. en stærkstrøms ledning eller anden støjkilde. det har jeg erfaring med kan give lidt sære tilfælde på et netværk.
Mht. Milter kunne et tidligere overrevet kabel godt skabe lidt fejl på et netværk, her kan der dog være mange forskellige årsager
Jeg tror ikke, Yousee sender en regning pga. en løgn. Hvis teknikeren mener, skærmen er ødelagt på dit kabel, har han sikkert ret. Kun en udskiftning af kablet kan vise, om han havde ret eller ej.
Jeg fik også forklaringen om ophobet støj, men reelt drejer det sig nok om, at signal/støj-forholdet forværres så meget, at routeren ikke kan klare det. Og støj/interferens kan sagtens opstå, hvis kablets skærm er ødelagt eller af dårlig kvalitet.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.