Avatar billede DalsgaardIbsen Nybegynder
14. december 2013 - 21:24 Der er 3 kommentarer

Gratis hjemmeside med søgefunktion ala Google

Hej med jer.

Jeg står og mangler lidt hjælp til et lille projekt.

Jeg vil gerne lave en side, ala Google, som jeg og mine kollegaer kan bruge i arbejdsøjemed.

Feks. skal medarbejdern kunne søge på ordet "kaffe", og alle hits i min database som jeg selv fodrer med oplysninger omkring "kaffe", kommer frem på siden.
Google i lommestørrelse til eget forbrug, eller wikipedia i lommestørrelse.. Spørgsmål/svar i en nem udgave..

Det skal netop bruges til mine kollegaer, da vi har en masse procedurer, processer etc., som gerne skal samles i en videndatabase, og gøres nemt tilgængeligt.
Jeg ønsker et program online, som kan tilgås ligesom en almindelig hjemmeside.
Der SKAL være en login funktion, da flere af oplysningerne er fortrolige.

Så kommer spørgsmålet.. Findes dette i gratis versioner, hvor du får "hele pakke", udfra min beskrivelse?
Jeg tænker her om der findes nogle gratis hjemmesider ala bricksite.dk som tilbyder dette...

Jeg kan leve med at "søge funktionen" ikke er der, hvor jeg istedet vil tilgå opgaven fra en anden vinkel, men en gratis hjemmeside med login funktion, uden driftsomkostninger, er et ultimativt must.

Sidst men ikke mindst, skal det være nemt at lave, ala oprette og redigere en side på feks bricksite.dk

Et decideret program som alternativt skal installeres på mine kollegaers pc'er etc., kan desværre ikke komme på tale grundet interne IT regler i firmaet.

Håber nogen ligger inde med svaret ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2013 - 22:29 #1
Du kan da overveje at bruge en helt almindelig wiki, med søgefunktion. De er li'som lavet til vidensdeling.
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
14. december 2013 - 23:14 #2
Jeg kender ikke lige ummeltbart nogen side, som du leder efter.

MEN!
Du kan prøve med google drive. (Jeg ved godt det ikke er det samme, men det er da en start)

Jeg tænker et dokument, hvor du skriver overskift på en procedurer. så skriver du en forklaring og evt lave en opdeling (Sideskift?), før næste procedurer.

Så kan du sikre dit dokument, så kun folk som du har inviteret kan få adgang. Du kan også gøre så, de kun kan SE-Kommentere-Ændre i dokumentet.

Så kan de via CTRL+G søge efter det de leder efter, og trykke enter indtil de finder hvad de leder efter.

De er nød til at logge ind, så derfor er du sikret.
:)
Avatar billede DalsgaardIbsen Nybegynder
15. december 2013 - 20:14 #3
Helt sikkert ét par gode fif, men lader den lige stå lidt endnu i håb om der kommer andre bud ;-)