Avatar billede frem-ad Professor
13. december 2013 - 08:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

interpol dansk rigspoliti koncern it virus

Hej
Min gamle pc med Windows xp, jeg bruger den som backup og til andre småting, Den har fået virus (det er kommet fra nettet) -interpol dansk rigspoliti koncern it-.
Jeg prøvede først og se om jeg kunne starte op i ´fejlsikrings tilstand men det kan jeg ikke den lukker og tvinger til at starte op alm.
Så på nettet fandt jeg denne http://www.dotfab.com/resources/remove-dansk-rigspolitiet-virus-interpol-ransomware-removal-guide/ hvor jeg prøvede med anvisoft, jeg fulgte guiden til punkt prikke, og det den fandt i scanningen trykkede jeg på fix now og derefter repair, men da jeg var færdig lukkede jeg den og ville starte op almindelig, men den kommer stadig frem med virus skærmen -interol dansk rigspoliti-
Har jeg nogle muligheder tilbage for at komme af med den?????
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2013 - 08:58 #1
Har du kontrolleret at der ikke i start findes en fil som kan disables?
Skriv msconfig i kør
13. december 2013 - 09:36 #2
Velkommen i [Ukash virus] klubben...

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse !!!
Som her ->
www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2013 - 10:08 #3
hvis fejlsikker tilstand ikke virker, så kan man vist nok køre systemgendannelsen fra xp-cd'en (det er lang tid siden jeg har se en xp-cd).
Avatar billede DonSkoD Juniormester
13. december 2013 - 11:48 #4
Prøv med én af de her 2 boot-cd'er:

http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

http://www.avira.com/en/download/product/avira-rescue-system

Her booter du fra Cd'en uden om dit operativsystem.
Kaspersky kan gå på nettet via kabel/wifi og hente nyeste definations-opdateringer.
Avatar billede frem-ad Professor
13. december 2013 - 18:28 #5
#1 #2 Jeg kan ikke starte op i fejlsikrings tilstand, når jeg prøver lukker den med det samme, og vil starte op på ny så det er ikke en mulighed.
#3 Det har jeg ikke prøvet endnu, jeg skal lige have fundet ud af hvor den er smidt.
#4 Det prøver jeg her og nu og nu har den taget 2½ time og der går da 1 time mere den har fundet noget under scanningen så vi ser om det hjælper.

Jeg vender først tilbage i morgen, det var bare for at informere om hvor det står pt.
13. december 2013 - 22:04 #6
Hmmm... og hvis du vælger

"Fejlsikret tilstand med kommandoprompt"
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2013 - 22:53 #7
Prøv med Kaspersky Registry Editor hvor du kan gå ind i registringsbasen på computeren og fjerne Skype.ini og Skype.dat
http://pixxel.dk/om.html
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2013 - 09:37 #8
Godt arbejde med din guide pixxel. Den er godt sat sammen :-)

#5 Du har så fået den hvor pc lige blinker med en blusscreen og genstarter når du førsøger fejlsikret tilstand?
Som her:
http://www.youtube.com/watch?v=lHU77sBi8cU
Er dette tilfældet, burde du kunne fjerne den med en live cd, som der foreslås i #4.
Kommer computeren tilbage, kør flere scanninger bagefter.
Brug programmerne der er vist i denne video til at tjekke den.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2013 - 10:47 #9
Som et tillæg til de programmer der nævnes i video, vil jeg også anbefale en kørsel med AdwCleaner:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede frem-ad Professor
14. december 2013 - 16:52 #10
karise_larry jeg prøvede med alle 3 fejlsikringstilstand men alle med samme dårlig resultat

#5 jeg startede med avira den kørte men når den så skulle prøve alm. bagefter så var det stadig virussen der kørerede. Men så prøvede jeg med Kaspersky og efter scanningen og den havde fundet noget og jeg så startede ´Windows op startede det som det skulle.

Så nu køre det, men den er meget sløv men nu har jeg sat den til og lave en fuld scanning med Anti malware og så regner jeg med ccleaner lige køre en tur så er det vel det jeg kan/skal gøre??

Tak for hjælpen alle sammen det bliver DonSkoD der får pointene for det var hans forslag der duede.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2013 - 18:10 #11
#10 Det er jeg enig i.
Men der er sikkert flere ting i den der gør at den er sløv.
Det er her se sidste scanninger formodentligt vil rette op på dette.
Vil anbefale du også kører #9
Avatar billede f-arn Guru
15. december 2013 - 00:26 #12
Det er bare en skam, at Skype varianten ikke loades som pixxel beskriver det.
Avatar billede frem-ad Professor
15. december 2013 - 08:44 #13
Nu har jeg kørt med:
anti malware
tdsskiller
Hitman pro
Disc cleaner
Free registry cleaner
AVG antivirus scanning
ccleaner
Diskdefragmentering

Så nu køre det igen, rimelig efter det er en gammel XP pc'er.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2013 - 09:23 #14
Du undlod at køre AdwCleaner?
Avatar billede frem-ad Professor
15. december 2013 - 11:43 #15
Jeg prøvede 2 gange først ville den ikke starte, så jeg prøvede og finde en anden for jeg tænkte det havde noget med når det XP og derved om det var 32-64 bit forskellen. Anden gang startede den, men så gik AVG ind og blokerede og så stoppede jeg med det
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2013 - 13:58 #16
#8 tak