Avatar billede DreadyDK Novice
12. december 2013 - 16:04 Der er 1 kommentar

2 lan kabler et motherboard!

Hej Experter!

Jeg har for nylig vundet et motherboard med to lan/internet stik men jeg ved ikke hvad det skal gøre godt for! :D

Mvh Lasse
Avatar billede FastEthernet Novice
12. december 2013 - 16:36 #1
Flere ting faktisk. Først og fremmest giver det dig mulighed for at tilslutte din computer til to forskellige netværk samtidigt (hvilket langt de fleste hjemmebrugere dog næppe har brug for).
Hvis begge interfaces er forbundet til samme netværk, vil det desuden tilføje redundans til netværket; hvis der er et problem med det ene netkort, vil det andet kort tage over, så forbindelsen opretholdes.

Der er meget mere i det end det jeg har nævnt, men hvis du vil vide mere kan du starte her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Link_aggregation

og ellers kan du Google "NIC teaming".