Avatar billede Azeriano Nybegynder
10. december 2013 - 21:56 Der er 2 kommentarer

Den billigste måde til at få tilsendt penge fra udlandet

Hej,

Jeg søger hjælp til at identificere den bedste og billigste måde til at få tilsendt penge fra udlandet, både inden- og udenfor EU. Jeg forstår godt at pris og kvalitet går ikke nødvendigvis hånd og hånd hver evig eneste gang, men hvad er jeres mening, og hvad bruger I når andre personer skal sende penge til jer fra udlandet?

På forhånd tak
Avatar billede friiiiis Novice
10. december 2013 - 22:19 #1
du laver simpel konto overførsel via SWIFTT /EBAN ...

Det er LAAAANGT billigere end Western Union f.eks...

Det skal virkelig være et uland for at man ikke har IBAN og/eller SWIFTT...
Avatar billede Azeriano Nybegynder
11. december 2013 - 02:11 #2
Mange tak for besvarelsen.

Ja ,det er selvfølgelig også en mulighed, men var i tvivl om hvorvidt det kunne lade sig gøre hvis afsenderen befandt sig uden for EU. Og ja, Jeg er bestemt også enig i at det er langt billigere at overføre via IBAN og SWIFT end det er f.eks. Western Union eller Forex, som i øvrigt tager kassen for deres ydelser. Det kunne være rart at vide om der var nogen andre alternativer som tog et "fast" beløb for deres ydelser i stedet for et "procentbeløb" af overførslen.