Avatar billede kris919g Nybegynder
08. december 2013 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan kan man styre en pc uden tastatur og mus eller skræm??

hej jeg skal tal at hoste en server i min kælder, men jeg gider ikke at have at den skal have til sluttet skærm og mus og tastatur kun strøm og lan kabel, til at starte med installerede jeg teamviewer fordi jeg syntes det virkede godt, da jeg installerede det havde jeg mus tastatur og skærm, der testede jeg om det virkede så jeg fra koplede mus og tastatur for at se om det virkede som det gjorde
og så fra koplede jeg skærm og det virkede også men så restartede jeg den, jeg kan godt komme ind på den men når jeg er på den er skærmen meget lille på stationæren ikke fordi vinduet på min pc med team viewer var lille det var det bare på stationæren alt var mindre og jeg kunne kun bevæge mussen men ikke klikke eller noget så slukkede jeg den og satte kun skærm til og til sluttede med skærm og så fra koplede jeg min skærm og team viewer virkede igen så det virker kun hvis man har en skærm til sluttede inden man tilslutter med team viewer er der nogen som ved hvordan man kan fixe det eller har bedre alternativer. p.s os på stationæren er ubuntu så det skal virke på windows og ubuntu
Avatar billede Hestehat Seniormester
08. december 2013 - 18:22 #1
Har du kigget i BIOS'en om der er nogen steder du kan angive at der ikke er nogen skærm sat til systemet? Det kan være det kan gøre en forskel.
Avatar billede kris919g Nybegynder
08. december 2013 - 19:35 #2
hvad er det mere præcist inde i bios hvilken funktion er det jeg skal disable mener du omboard Graphics controller
Avatar billede Hestehat Seniormester
10. december 2013 - 22:39 #3
Beklager det forsinkede svar!

Jeg er ikke helt sikker, det er VIRKELIG længe siden jeg sidst har rodet med BIOS ;)

Prøv dig lidt frem. I gamle dage, hvis man skulle have et system til at køre uden keyboard og mus, så skulle man ind og disable de ting der ikke var sat til... Men, det skal siges at det VIRKELIG er længe siden. Men. Prøv ad og se hvad der sker!
Avatar billede kris919g Nybegynder
13. juni 2014 - 14:49 #4
lukket