Avatar billede brink99 Nybegynder
06. december 2013 - 18:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billedet er støvet når det bliver inpoteret i Indesign

Hej Eksperter.

Jeg redigere et billede i Photoshop som jeg gerne vil have det til at se ud, og tildeler det den CMYK profil jeg mener er rigtig.

I photoshop CC ser alting rigtig fint ud, men når jeg importere det til Indesign CC, ser billedet støvet ud, og når det kommer fra trykkeren ser det også støvet ud. som om der er lagt et hvidt filter over billedet.

CC installationen er helt ny og jeg havde ikke disse problemer i den gamle Adobe pakke. kan det eventuelt være en indstilling jeg har overset?

/Brink
Avatar billede prodic Mester
06. december 2013 - 18:40 #1
Et par skud i tågen, da en præcis forklaring er problemtatisk uden diverse filer.
Er du sikker på at det den rigtige profil? Er du sikker på at den er assignet korrekt og ikke untagged?
Anvender du samme farveindtillinger i InDesign? Anvender du en bestemt eksportprofil, som evt. kan konvertere farven?
Hvordan ser filen ud i Acrobats Output Preview?

Bare lidt spørgsmål fra hoften ;-)
Avatar billede brink99 Nybegynder
06. december 2013 - 20:25 #2
Det er løst... tror jeg, jeg fandt frem til farvekontrollen i indesign og nu bruger jeg den der hedder prepress i europa 3 med en CMYK profil der hedder FOGRA39 i både indesign og i Photoshop, det ser ud til at være bedre.

Skriv et svar så ryger der lidt point din vej... :)
Avatar billede prodic Mester
06. december 2013 - 21:06 #3
Så længe farveprofilerne er ens i programmerne, så burde du ikke se en forskel. Det er nok det du har fået rettet.

Hvis du indstiller farverne i Adobe Bridge, så vil det program synkronisere farveindstillingerne til de andre. Ganske snedigt.

Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak. :-)
Avatar billede brink99 Nybegynder
08. december 2013 - 12:06 #4
Smid lige et svar så kan vi dele i porten
Avatar billede prodic Mester
08. december 2013 - 18:00 #5
Du tager bare dem alle sammen. En tidlig julegave ;-)