Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. december 2013 - 16:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konflikt ml browser og Mikrosoft Outlook 2010

Hver gang jeg åbner Mikrosoft Outlook 2010 på denne på PC, popper en besked fra browseren op med spørgsmålet om jeg vil åbne eller gemme en fil.  Jeg får intet ud af at åbne eller gemme  den

Frygteligt irriterende.

Uden browser er der ingen problemer.

Har prøvet med både Chrome og Safari.

Systemgendannelse, cCleaner og reperation med officepakkens cd er prøvet

Win 7 ultimate 32 bit er installeret.

Håber nogen har en ide ?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2013 - 17:28 #1
Er ikke sikker, men et bud kunne være indstillingerne for standardprogrammer og hvad der gøres ved en bestemt handling.
Ved ikke om der er indstillinger i Internet Explorer hos dig med hensyn til standardprogrammer. Mener man skal ind i den avancerede del ad indstillingerne.
Prøv evt at nulstille IE til fabriksindstillinger.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. december 2013 - 17:34 #2
IE er slettet
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2013 - 17:36 #3
Er problemet så opstået lige efter du har fjernet det?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. december 2013 - 17:42 #4
Har nu prøvet at nulstille standardindstillingerne, hvad der ingen forskel gjorde
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. december 2013 - 17:43 #5
nej det er sket for lang tid siden. Problemet startede i går
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2013 - 17:47 #6
Prøv at køre AdwCleaner:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. december 2013 - 17:51 #7
Det gjorde jeg nu igår.  Prøver lidt i desperation at hente IE 11

og se om det gør en forskel

Så der går lidt tid inden du får loggen
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. december 2013 - 18:08 #8
Med Internet IE installeret fungerer det. Også selvom jeg gør Chrom til standardbrowser

. Jeg forstår ingenting, for det er faktisk korrekt at noget af det første jeg gjorde var at afinstaller IE og installere Chrome. Og det er lang tid siden

Tak for din hjælp  Håber du også smider et svar
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2013 - 20:35 #9
Velbekomme.
IE er jo en bestanddel af Windows, og når denne fjernes vil der måske være ting der ikke virker korrekt. Jeg bruger selv Firefox som standard browser, men har bibeholdt IE pga jeg ikke vil risikere fejl i systemet
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. december 2013 - 20:50 #10
Det der undrer er at det har fungeret i lang tid uden problemer. Så mit gæt er at at nogle opdateringer også have spillet en rolle.

Da Firefox jo også er en del af openSUSE, er den også den browser, jeg bruger og er godt tilfreds med. Uden nogle dele af windows  til at ødelægge det :-)