Avatar billede maqhem Nybegynder
04. december 2013 - 06:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konflikt med to harddiske og to operativsystemer

Jeg har lige siddet og leget lidt med partitioner og ekstra harddiske, og nu er der vist gået ged i den, så jeg bliver nødt til at spørge her, for at jeg ikke klokker helt i den.

Jeg satte en ekstra harddisk i min computer, så den havde to. Den havde sit eget operativsystem og en overflødig partition, som jeg fjernede. Jeg endte så med at have to harddiske med Windows 7 på den ene og ingenting på den anden - det var i hvert fald planen. Nu kan jeg se, når jeg starter op, at jeg kan vælge mellem to forskellige Windows 7, men begge to åbner op for min primære harddisk: samme bruger, samme filer, det hele. Jeg prøvede at koble den nye harddisk fra, da jeg ikke forstod, hvad der foregik, og nu har jeg stadig valgmuligheden mellem to Windows 7, men kun den ene virker. Jeg er godt forvirret, og jeg kan ikke forstå problemet, så jeg vil værdsætte al den hjælp, I kan give mig.

Mange tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2013 - 07:32 #1
Hvis du vil have et styresystem på hver i sær må du kun have en disk tilsluttet ad gangen! ellers får du oprettet dualboot på den ene disk! hvis du har startet op og den kører på den ene kan du fjerne den der ikke virker ved i kør at skrive msconfig og fjerne den ikke aktive,
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2013 - 07:58 #2
Avatar billede maqhem Nybegynder
04. december 2013 - 12:51 #3
msconfig gjorde arbejdet. Jeg havde to enheder:

Windows 7 (C:\Windows)
Windows 7 (\Windows)

Jeg fjernede den sidste, og det løste problemet. Tusind tak, smid et svar :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2013 - 13:25 #4
OK.