Avatar billede naever Nybegynder
30. november 2013 - 01:26 Der er 3 kommentarer

Ekstern harddisk låst

Hej

Jeg købte for 2 år siden et Philips 32PFL4007T/12, hvor jeg dertil købte en ekstern harddisk da tvét skulle bruge denne til at kunne optage tv programmer og film ned på, men da jeg et år efter flyttede til en lejlighed hvor jeg fik en stofa boks med optager var denne eksterne harddisk overflødig og ville så bruge den til min pc, men da jeg tilslutter denne til min pc dukker den ikke op, det ser ud som om den er blevet låst på en eller anden måde til mit tv...

er der nogle af jer der kender det, har prøvet det eller ved hvordan jeg løser dette problem, eller er harddisken bare ubrugelig

Hilsen Næver
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2013 - 07:39 #1
Hej Næver og velkommen til.
Den er sandsynligvis formateret i fat 32 og bruger kryptering der låser den.
Prøv at gå ind i diskhåndtering og se om den findes derinde.
Er den der, så prøv at formatere den. Skal du ikke bruge den til video medier mere vil jeg anbefale du formaterer den til NTFS i stedet, da det system kan håndtere filer der er større end 4 gb.
Prøv at se om du så kan få lov til at bruge den.
Kan du ikke tilgå den gennem diskhåndtering må du lige melde tilbage, da der er andre muligheder for at få den formateret.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2013 - 08:47 #2
Hvis du laver denne manøvre kan du så se den?
http://gratisupload.dk/vis_billede/704738/
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2013 - 11:27 #3
En mulighed mere. Med MiniTool (gratis) skulle du kunne se din HDD og formatere den til NTFS http://www.minitool-partitionrecovery.com/