Avatar billede froller123 Nybegynder
29. november 2013 - 14:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

udskiftning af cpu

skal lige høre om man bliver nød til at reinstall windows hvis man skifter sin cpu?
Avatar billede Blandy Praktikant
29. november 2013 - 14:50 #1
det skal man.
Avatar billede froller123 Nybegynder
29. november 2013 - 14:58 #2
ahhh ok, vare bare i tvivl og kan det egenligt betale sig at skifte fra en i5 3570k til en 3770k
Avatar billede rhl2401 Mester
29. november 2013 - 14:58 #3
Ja det skal man:)
Avatar billede froller123 Nybegynder
29. november 2013 - 15:01 #4
_:) btw kan det betale sig at skifte fra en 3570k til en 3770k eller er det ligemeget?
Avatar billede conz Juniormester
29. november 2013 - 18:20 #5
Den mest betydelige forskel på de 2 er at i7 har hyper-threading. Men det går an på hvad du bruger din datamat til. Fx ved gaming er der stortset ingen forskel, så der kan det ikke betale sig at skifte.
Avatar billede froller123 Nybegynder
29. november 2013 - 18:28 #6
ahh ok tak
Avatar billede conz Juniormester
02. december 2013 - 22:23 #7
Men for den sags skyld, så skal du sandsynligvis IKKE geninstallere Windows, hvis du blot udskifter CPU'en.
Især ikke når det begge er Intel CPU'er med samme arkitektur.

Windows 7 og frem har efterhånden en god del drivere liggende fra start eller i Windows Update, så i de fleste tilfælde virker det fint.

I nogle tilfælde kan man blive nødt til at køre Startup Repair, men den fjerne ikke nogle af de gamle installationer eller programmer, så man mister intet data.

I princippet kan man udskifte alt, RAM, HDD, CPU, PSU, GFX, lyd, bortset fra bundkortet uden at skulle geninstallere styresystemet.