Avatar billede xpresand Nybegynder
24. november 2013 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Generer HTML fil til download

Hej allesammen!

Jeg søger et script som kan genererer en html fil som skal downloades.
Navnet på filen skal være tilfældigt, og vil derfor bruge uniqid() til det. Så fx.

43bebfb4535.html

Inde i den skal der blot være en linje tekst, som igen indeholder det samme uniqid som navnet.

Filen skal ikke gemmes på FTP'en eller noget, men downloades ned på computeren.

Meget i stil med Google Webmaster Tool hvor man skal download en fil, som skal uploades til sin egen FTP så man kan verificerer at det er ens domæne.

Tak på forhånd.
Avatar billede cht22 Professor
24. november 2013 - 11:05 #1
Du tilføjer bare følgende i toppen af din PHP-fil:

<?php
$qfile = uniqid().".html";

header('Content-Disposition: attachment; filename='.$qfile);
?>
Avatar billede xpresand Nybegynder
24. november 2013 - 11:13 #2
Mange tak! Det virker perfekt!.