Avatar billede ZeBa Ekspert
23. november 2013 - 09:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af backup program - Windows 8

Er der nogen, der kan anbefale et bare nogenlunde intuitivt program, som kan synchronisere fra pc til ekstern HD og laver filer på HD'en, altså ikke billede eller hvad det hedder.
Det behøver ikke at være gratis, bare det fungerer og er til at finde ud af, uden at jeg skal læse 25 siders manual først.
Avatar billede martens Guru
23. november 2013 - 11:20 #1
Prøv dette ... http://www.genie9.com/

mvh martens
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2013 - 16:18 #2
Bruger selv Allway Sync, som jeg synes fungerer fint. Kan sættes til dansk brugerflade og er til normalt brug gratis at bruge. Kun hvis programmet skal tage backup "live" når filerne ændres, vil programmet på et tidspunkt kræve du registrerer.
http://allwaysync.com/
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. november 2013 - 19:35 #3
Tak for svarene. Kan de det, som jeg nævner ovenfor, og sletter de filer/mapper på den eksterne, hvis jeg sletter dem på pc'en?
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. november 2013 - 19:37 #4
Ja I må undskylde, hvis jeg virker lidt doven, men nu har jeg efterhånden downloadet og installeret 4-5 programmer, som viste sig ikke at leve op til mine krav - og alt den installation og afinstallation er vel ikke særlig godt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. november 2013 - 22:36 #5
220661: Har installeret Allway Sync 'n' Go 12.16.9, og den gøre lige præcis det, den IKKE skal gøre: Den synkroniserer BEGGE veje, så den sletter filer på PC, hvis de er slettet på den externe.
Og hvis jeg højreklikker på New Job 1 --> Kildemappe, så viser den for det første både source og kilde. Og nedenunder er der flueben i "Tovejs-synkronisering", og selv om jeg fjerner fluebenet, så er det der stadig, hvis jeg vender tilbage...........
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2013 - 09:14 #6
Nej du kan indstille den til kun at synkronisere en vej. Du gør det ved pilene, Jeg har selv indstillet min til at synkronisere med det der er på computeren, så det ved jeg det fungerer.
Prøgrammet kan sættes til at nedarve både ændtinger og sletninger.
Tryk på "skift" på pilen og marker det af som du vil have det.
Nu har jeg godt nok en ældre version her end du har, men jeg kan da ikke forestille mig at den nye version er anderledes end min
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2013 - 09:19 #7
Peger du på "skift" på pilen kommer dette så ikke frem?
http://gratisupload.dk/vis/704499
Det burde kunne løse dit problem.
Du kan her se jeg har valgt at synkronisere fra pc til eksternt medie, hvor programmet nedarver både sletninger og ændringer.
Det virker rigtig godt når alle indstillinger er korrekte.
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. november 2013 - 11:31 #8
Jeg har 6 mapper på min pc, som skal kopiéres.
Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan samle dem i eet job?
Og hvis jeg så opretter 6 jobs, et til hver af mapperne, kan det så passe, at jeg ikke kan starte dem allesammen på een gang og så i seng?
Jeg har oprettet en mappe på min externe HD, og det er så meningen, at mappe 1-2-3-4-5-6 skal lægges inde i denne mappe, men det ser ud til, at programmet bare smider alle filterne hulter til bulter i denne mappe.Kan det passe?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2013 - 16:57 #9
Skal du have 6 forskellige destinationer på din eksterne disk må du oprette det samme antal mapper du kopierer over i.
De 6 mapper du har kan de så ikke ligge i en fælles mappe på din computer, så du kører det fra en mappe.
Programmet kan ikke udføre 6 jobs automatisk så vidt jeg ved. Man kan vel heller ikke forvente det med et gratis program.
I øvrigt så er det kun den første gang det vil tage en del tid at kopiere. Når du har udført det første gang sammenlignes jo kun mapperne og få data overføres.
Så når man har brugt det første gang tager det ikke så lang tid den næste gang. Men du skal forvente du skal gøre det manuelt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. november 2013 - 23:11 #10
Så er det så heller ikke det, jeg skal bruge, for det er jo nemmere bare at hive mapperne over på den externe HD med Stifinder.
Jeg brugte faktisk for 3-4-5 år siden et gratis program, som kunne præcis det, jeg ønskede. Jeg kan bare ikke finde det igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2013 - 16:55 #11
Ok. Så hopper jeg at tråden igen
Avatar billede ZeBa Ekspert
26. november 2013 - 17:21 #12
OK, men vil du ikke have points, inden du helt forsvinder?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2013 - 08:08 #13
ok.