Avatar billede Samirgzz Nybegynder
22. november 2013 - 21:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Byg Selv PC

Hej.

Jeg vil gerne selv ''bygge'' min næste pc.

Jeg kan godt sætte den sammen selv og forbinde den, sagen er at jeg ikke helt har styr på hvad fungere med hvad. fx. hvad der er plads til hvad understytter hvad osv. det med kabler og forbinde alt er intet problem.

Jeg vil gerne have at min pc skal kunne trække et spil der hedder Company of Heroes, BattleField 3-4. på høj eller maks.

Hvis jeg ligger 5-6000 på dele til selve pc'en, kan jeg regne med at den kan trække de spil eller skal jeg op i en helt anden klasse fx + 10.000kr. ?

Jeg kender ikke nogen steder hvor jeg kan se en liste med de dele man skal bruge. kender i nogen steder hvor jeg kan få en salgs hjælp eller nogen forslag til hvordan listen skal se ud.

det er for meget for mig at overskue alle de tal og om man har watt nok til dit og dat hvis i forstå hvad jeg mener.

hvis nogen kan give et tip vil jeg være mere end glad.

tak.
Avatar billede cryforsoul Nybegynder
22. november 2013 - 22:26 #1
Hej Samir

Da jeg skulle bygge min første pc, gjorde jeg følgende.

Jeg fandt den billigst gamer pc på market og opgraderede den derfra.

Du kunne måske få tingene billigere hvis du købt den af en der skulle opgradere sin, så kunne du få en brugt men godt gamer pc. prøve at google efter det, der er mange som har en maskine som de vil af med.

Du kan godt bygge en god maskine for 5-6 kilo, prøve at se her.

http://www.komplett.dk/saml-selv-battlefield-4-edition/798754

Så har du et sted at starte :)
Avatar billede imparatortr Nybegynder
22. november 2013 - 22:27 #2
hvis du vil kunne køre bf 4 maks opløsning skal du højere op i pris.
Avatar billede JHorsboel Nybegynder
23. november 2013 - 10:30 #3
Du kan eventuelt bruge proshops pc-konfigurator eller lignende som rettesnor:

http://www.proshop.dk/CustomPCBuilder/Default.aspx

Ellers kan du jo prøve dig frem og poste dit setup her på siden eller hol.dk og spørge om det er ok, eller om der er nogen der har nogle bedre forslag.
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
23. november 2013 - 19:51 #4
Det kan være en god ide at starte med en billig en og lige upgradere den lidt, så kan jeg måake lære hvordan det hænger sammen.

Der er nogle billige pc'er hos shark, jeg bare ikke sikker på om jeg kan proppe en dyr grafikkort i ( om den har nok strøm, køling, plads mm. )

Jeg må kigge lidt hvad jeg gør og oprette en ny post med en  ny plan for at se hvad i mener om det.  Jeg tænker også meget på om den kan holde i 5 år. Jeg vil ikke have en pc som jeg ikke kan upgradere efter 1år. Fx bundkortet er den sidste version af sin slags osv. Jeg tænker på for meget, det nok derfor jeg ikke kan komme igang !!

Tak alle sammen. Hvem vil lave et svar ?
Avatar billede JHorsboel Nybegynder
23. november 2013 - 20:06 #5
Jeg tager gerne.