Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. november 2013 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internet til PC via bærbar-Wifi-Hotspot - DATA forbrug?

Hej, jeg har valgt at bruge min HTC Smartphone som "router" til min PC.
Dvs. jeg aktiverer "mobilt netværk" og "bærbar-Wifi-Hotspot" og deler derefter internettet med min PC.

Da jeg købte abonnement til min telefon i butikken, ville sælger gerne sælge mig særskilt internet og telefonabonnement, hvilket var en ret så dyr løsning.

Da jeg fortalte sælger, at jeg havde tænkt at benytte Wifi-Hotspot i stedet for 2 abonnementer, var hans svar:
"Det er selvfølgelig en mulighed, du skal bare være opmærksom på, at du på dén måde bruger dobbelt DATA hver gang du streamer eller downloader".

Mit abonnement er inkl. 100 GB, så det bekymrer mig nu ikke det store, da min søn og jeg kun har koblet én PC til det bærbare Hotspot, men jeg vil alligevel gerne høre nogle af jer kloge mennesker, om det virkelig er korrekt, at jeg hver gang jeg foretager mig noget på PC'en bruger dobbelt op på DATA, fordi den er på internet via min smartphone?

Venlig hilsen Charlotte
Avatar billede sonalias Seniormester
22. november 2013 - 13:04 #1
Nej den bruger IKKE dobbelt data, det er en smart sælger der ikke ved hvad han snakker om. Jo din telefon både sender og modtager dataene hver gang, men da den sender det ud på wifi som intet har med 3G eller 4G at gøre betaler du ikke ekstra for dette...
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. november 2013 - 13:29 #2
Tak for svar Sonalias, det var jo en glædelig nyhed.
Gælder det samme, hvis man benytter deling via USB stik?
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. november 2013 - 13:40 #3
PS. Der er en funktion på min Smartphone under "Mobilnetværk" som hedder:

"Indstil valgmuligheder for roaming, netværk, APN'er".

Her kan jeg vælge at sætte flueben i:
"Strømbesparelse for netværk" (I strømbesparelsestilstand deaktiveres det mobile netværks dataforbindelser)

Hvad betyder det helt konkret?

Jeg har prøvet at sætte flueben, og det virker ikke som om det påvirker internet-adgangen, så jeg tænker at det måske er en god idé?
Avatar billede sonalias Seniormester
22. november 2013 - 14:55 #4
#2 ja det samme gælder ved USB stik.
#3 Ehm umiddelbart vil jeg tro det ikke gør noget som helst hvis det ikke lukker forbindelsen, et gætværk må blive at hvis funktionen er aktiveret, vil den lukke for forbindelsen næste gang den er ubenyttet :)
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. november 2013 - 15:31 #5
Ok, tak for svar Sonalias :) God weekend