Avatar billede Nesma Nybegynder
21. november 2013 - 19:03 Der er 4 kommentarer

Hvilken MacBook skal jeg købe?

Hej
Jeg er på jagt efter en MacBook fra hjemmesider med brugt bærbare. Aner dog ikke om prisen er fair ift hvad de enkelte kan. Håber der en eller flere computer kyndige mennesker kan hjælpe mig med at vælge mellem nedenstående.

1) Sælger her min Apple MacBook Pro 13" Medio 2009
Specifikationer:
Cpu: 2,26 GHz Intel Core 2 Duo
Ram: 8 GB (2x4gb)
Harddisk: 500 GB
Grafik: Nvidia GeForce 9400M GT
Skærm: 13" 1280 x 800
Styresystem: OS X Mavericks (ny formateret)
Batteritid: ca. 4 timer (godt batteri - 171 cykluser)
Standen er rigtig flot, få ridser.
Udover computeren medfølger der:
Oplader
Kvittering. købt d. 29.05.2012 ved datamarked.dk
Computeren kommer ny formateret med det nyeste OS X Mavericks samt Office pakken installeret.
Computeren er renset og klargjort til den nye ejer.
For en merpris på: 500,- kan jeg installere en hurtig 120GB SSD
Koster eksl 120GB SSD 4600kr

2) Hej
jeg vil gerne sælge min macbook pro 15" da jeg ikke længere har brug for den. købt i 2012.
Macen ligger i en meget pæn stand og fungere perfekt og uden problemer. dog er der et par små naturlige ridser i bunden.
Den har 4GB ram og 500 gb hadrdisk med 2 ghz i7 processer.
Maskinen køre med Mountain Lion på, som er den nye styrsystem. office pakken 2011 er installeret også på, så den er studieklar.
kvittering have
Koster 5600kr

3) Type    MacBook Pro
15,4"
2,8GHz, Core 2 Duo
Ram (GB)    8
Harddisk (GB)    500
Velfungerende og pæn MacBook Pro fra midt-2009, med hurtig harddisk (7200rpm) og det store grafikkort. Dansk tastatur. Topmodellen på købstidspunktet.
500GB lynhurtig harddisk (FireWire) medfølger, inkl. stander til denne.
Final Cut Express og Aperture 2 medfølger.
Koster 6500kr
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. november 2013 - 19:34 #1
Jeg havde taget 2'eren, da det er den nyeste og har den klart bedste processor. De 2 andre er fra -09.
Avatar billede Nesma Nybegynder
21. november 2013 - 19:44 #2
En god ven der nørder computere, siger jeg skal vælge 1'eren og du siger 2'eren. Hmm, har du selv Mac og er du også god med computere? Hvis jeg vælger 2'eren, synes du så jeg skal prutte mere med prisen? Sælgeren lagde den ud for 6900, og jeg fik ham hurtig ned på 5600. Det er lidt bekymrende, måske virker den ikke optimalt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. november 2013 - 20:30 #3
En core2duo er efterhånden en gammel svend, så der er ingen tvivl om hvilken jeg ville tage. Har ikke selv en Mac og vil ikke have en, men min knægt har en. Men i dette tilfælde er det ikke relevant, da det er hardwaren jeg kigger på.
Avatar billede Nesma Nybegynder
21. november 2013 - 20:47 #4
Jeg har lige sendt dine svar til min ven, og han skrev med det samme: det er da rigtigt nok :))

Så tusind tak! God aften