Avatar billede Resonate Nybegynder
21. november 2013 - 17:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Byg Windows 2012 server

Jeg skal bygge en server som kan lave backup af min stationær og bærbar.
Derudover skal den fungere som FTP for kunder og min bærbar(Privat cloud om man så må sige)

Backup hastighed er rigtig vigtig. pt. køre jeg en løsning der tager omkring 2 dage at backup 2TB. Det vil jeg gerne have reduceret kraftigt.

Min 4TB i RAID 1 med mulighed for at udvide.

Jeg tænker at køre Windows server 2012.

Hardware delen er jeg lidt lost på. Har aldrig bygget en server, så hvad skal jeg kigge efter?
CPU, RAM, Bundkort, strøm, netkort, raid kort?

Netværket kommer til at køre på denne switch
Cisco Small Business SG300-10P
http://www.edbpriser.dk/switch/cisco-small-business-sg300-10p-id-4315086.aspx

Med CAT7 kabler.
Avatar billede Thingo Nybegynder
21. november 2013 - 21:15 #1
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om hvilken økonomi du har tænkt dig at lægge i det? Jeg ville personligt kigge på noget lign. http://www.proshop.dk/Server/HP-ProLiant-MicroServer-Gen8-Base-2416606.html

- Thingo
Avatar billede Resonate Nybegynder
21. november 2013 - 21:16 #2
Hov ja, det har jeg da glemt. Tænker ca. 5000,- uden OS og HDD
Avatar billede Resonate Nybegynder
21. november 2013 - 21:19 #3
jeg vil rigtig gerne have et system hvor det er serveren der laver backup af mine filer og ikke min stationær/bærbar. På sigt vil det blive serveren jeg vil arbejde fra, så jeg altid for den sidste nye rettelse med i mine filer, om jeg bruger stationær eller bærbar.
Avatar billede Resonate Nybegynder
30. december 2013 - 15:15 #4
+1