Avatar billede Wutuff Nybegynder
21. november 2013 - 08:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Optag skærm / Komprimering af fil

Hej Eksperten, jeg vil gerne igang med at optage og har fundet programmet jeg vil optage med "Fraps" men jeg ved ikke så meget om hvordan man komprimerer en fil uden at tabe kvaliteten, nogen som måske kunne hjælpe? Jeg vil gerne uploade til youtube, men også videoer til dropbox mm.
Avatar billede larsen45 Juniormester
21. november 2013 - 08:53 #1
Komprimering af filer er aldrig helt så godt til video og lyd.
Du kan godt lave dig en full HD optagelse eller andet, og så prøve at få størrelsen og kvaliteten ned.

Jeg ville dog anbefale dig at opdele din videoer til Youtube i flere videoer, hvis der er tale om meget lange optagelser som du vil producerer. Er det kun 10-20 minutter har det ikke den store betydning. Hold det hellere i top kvalitet, med video og lyd som brugerne derinde sætter stor pris på, end at komprimere det ned som aldrig giver de bedste resultater.

Jeg forstår godt du vil have det ned i størrelse hvad angår dropbox da deres gratis plads har sine begrænsninger. Der er dog nye tjenester på vej fra Kina som vil give dig op til 10.000 giga gratis læste jeg om igår. Det vides dog ikke på nuværende tidspunkt, hvornår det kommer til Danmark. Eller om google drive og alle de andre udbyder af lagerplads følger trop, og forøger deres plads størrelse til forbrugerne.

Ellers skal du betale penge for at få ekstra plads alt efter hvad der nu er nødvendigt.

Du kunne også alternativt vis sætte en server op og lade folk tilgå materialet den ved rundt, men det nemmeste er selvfølgelig at bruge de mange gratis tjenester derude for at holde omkostningerne nede.
Avatar billede Wutuff Nybegynder
23. november 2013 - 10:36 #2
Tak for svaret :) Har dog fundet ud af at mit grafikkort har noget der hedder shadowplay(beta) - Synes det er 10 gange nemmere og hurtigere, og limiterer ikke min spil og andet til 30 FPS som fraps gør, Shadowplay er Nvidias eget optager "Program" som er en del af Geforce Experience, det med at komprimerer mine filer var bare at jeg tror det nok tager lang tid at sætte klips ind på youtube, men jeg tror nu nok bare jeg lader min PC stå og oploader filerne imens jeg ikke laver noget.